[b]UPC Polska[/b] poinformowało dzisiaj o przekroczeniu bariery 500 tys. klientów usług szerokopasmowego dostępu do internetu. Na koniec II kwartału operator miał 485 tys. klientów tych usług. Oznacza to, że początku lipca do pierwszej dekady października 2010 r. przyłączy 15 tys. nowych klientów.

Operator podaje, że prawie 60 proc. nowych abonentów wybiera usługi o przepływności 25 Mb/s i więcej. 70 proc. zasięgu sieci UPC zostało zmodernizowane do standardu DOCSIS 3.0. Łączna liczba usług sprzedanych przez operatora (tzw. RGU) wynosi 1,707 mln wobec liczby ok. 1 mln klientów.

Poza UPC, tylko [b]Netia[/b] i [b]Telekomunikacja Polska[/b] mają wiecej niż 500 tys. klientów usług dostępowych w sieci stacjonarnej. Penetracja usług dostępowych w sieci UPC wynosi 50 proc., w sieci TP (licząc z usługami hurtowymi) – 32 proc. Klienci usług dostępowych Netii stanowią 44 proc. całkowitej detalicznej bazy klienckiej, ale ten operator sprzedaje internet w różnych sieciach.