Styczniowe wyniki MNP dobrze wróżą Orange Polska

Publikacja: 12.03.2014 08:04

Zapowiada się kolejny rekordowy rok pod względem liczby przeniesionych numerów telefonicznych. W styczniu klienci telekomów przenieśli w sumie 144,3 tys. Jeśli więc przyjąć, że jak wskazują operatorzy, sezonowość tu nie występuje i można mówić o trwałym wzrostowym trendzie, to w całym 2014 roku w Polsce spotkać to może ponad 1,7 mln numerów komórkowych. Dla porównania, w 2013 roku  stało się to z 1,53 mln numerów.

W pierwszym miesiącu br. tradycyjnie najwięcej telefonów przyjął P4, operator sieci Play – blisko 76 tys., czyli około 52,5 proc. wszystkich przesuniętych z sieci do sieci. Wprawdzie udział Play w tak liczonym rynku (tzw. rynek MNP) spada, ale nie oznacza to jeszcze, że konsumenci i firmy mniej chętnie wybierają tę sieć.

W 2013 r. co miesiąc średnio do Play przenieiono 74 tys. numery, co oznacza, że styczeń br. był dla tego gracza  statystycznie lepszy. Na czysto (uwzględniając odejścia do innych operatorów) Play pozyskał w styczniu około 60 tys. numerów.

Styczeń br. był przy tym wyjątkowo dobry dla Orange Polska. Do tej pory – podobnie jak dwaj pozostali duzi operatorzy komórkowi – notowań ujemny bilans na rynku MNP.

Tym razem, chyba pierwszy raz w historii, wynik Orange był dodatni. Sieć przyjęła blisko 40 tys. numerów (daje jej to około 27-proc. udział w rynku MNP), a oddała konkurentom niecałe 38 tys. Styczniowy wynik przyjętych telefonów jest też o 25 proc. lepszy niż średnia miesięczna dla tego operatora w 2013 r.

Z rozmów jakie przeprowadziliśmy wynika, że Orange miał szczególnie dobry miesiąc na rynku klientów biznesowych. Mniejszy wpływ miała tu natomiast oferta dla rynku masowego pod marką Nju mobile. To pozytywny sygnał, ale na mówienie o tendencji, czy wręcz o trendzie jest jeszcze za wcześnie. Więcej będzie można powiedzieć o wyniku Orange widząc dane za luty.

Z dużych graczy, w styczniu ujemny bilans przenosin miały Polkomtel, operator sieci Plus (oddał 48,5 tys. numerów, a pozyskał około 13 tys.) oraz T-Mobile Polska (z blisko 15 tys. zdobytych numerów i około 30 tys. utraconymi).

Na rynku operatorów wirtualnych, którzy mają w Polsce niewielki (około 1 proc.) udział w rynku komórkowym pod względem liczby aktywnych użytkowników w opisywanym zestawieniu  wyróżniają się dwie sieci.

Na plus – Virgin Mobile, która pozyskała w styczniu (po uwzględnieniu odejść) ponad 300 użytkowników. Na minus Lycamobile (straciła łącznie podobne grono klientów).

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu