Grupa TP zaczyna inaczej prezentować dane

Publikacja: 17.04.2013 12:41

Przygotowująca się do fuzji dwóch głównych spółek grupa Telekomunikacja Polska (Orange Polska) zmienia sposób prezentacji danych, w tym przede wszystkim pozycji w części sprawozdań poświęconej przychodom w podziale na segmenty.

W nowej wersji KPI zmienią się też kolejne i historyczne wartości wskaźnika grupy: ARPU, SAC i SRC.

Według zaprezentowanego dziś porównania w nowej wersji prezentacji wskaźniki ogólnie wyglądają lepiej niż do tej pory: ich wartości są wyższe w przypadku ARPU, a niższe dla SAC i SRC.

Dla przykładu porównanie danych dla IV kw. 2012 roku:

* ARPU (przychód od abonenta w miesiącu) z tytułu usług broadbandowych w nowej formule to 57,8 zł, podczas gdy w starej 56,1 zł;

* ARPU z usług mobilnych (mieszane) w nowej formule to 37,9 zł (w starej 36,8 zł);

* SAC (koszt pozyskania klienta) w segmencie post-paid w nowej formule  spada do 538,8 zł z 655 zł w starej;

* SRC (koszt zatrzymania klienta) w segmencie post-paid w nowej formule obniżył się zaś do 388,9 zł z ponad 622 zł w formule starej.

Różnice w poziomach SAC i SRC telekom tłumaczy eliminacją dotychczasowych kosztów „międzysegmentowych”.

TP o planowanej zmianie poinformowała dziś na stronie www w części dla inwestorów i analityków. Dział relacji inwestorskich odpowiada na pytania dotyczące zmiany telefonicznie. Spółka zamieściła też prezentację pokazującą w jaki sposób zmieniła się klasyfikacja linii usługowych do poszczególnych linii przychodowych.

TP poinformowała, że rezygnuje z prezentacji kwartalnych wyników finansowych oddzielnie dla pionu mobilnego i stacjonarnego (pokaże jeden połączony segment).

Nowe podejście pokazuje np., że przychody z ruchu głosowego sieci komórkowej Orange spadły w ub.r. o 280 mln zł do 3,95 mld zł.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu