Reklama

Spadają globalne wpływy ze sprzedaży tabletów

Wpływy ze sprzedaży markowych tabletów spadły w ubiegłym roku aż o jedną piątą, bo ich średnia cena po raz pierwszy uplasowała się poniżej 400 dol.

Publikacja: 18.01.2016 18:50

Tak szacuje firma badawcza ABI Research. Według jej wyliczeń w ubiegłym roku na światowym rynku udało się sprzedać markowe elektroniczne tabletki o łącznej wartości 55 mld dol., choć jeszcze rok wcześniej było to 68 mld dol. W przyszłym roku wpływy ze sprzedaży tabletów mają pozostać stabilne, pomimo tego, że średnia cena tych urządzeń spadła w ubiegłym roku poniżej 400 dol.

ABI Research oczekuje, że liczba tabletów używanych na świcie w tym roku skurczy się. – Na większości rozwiniętych rynków te będące w użyciu zużyją się szybciej niż ich właściciele kupią sobie nowe – komentuje Jeff Orr, dyrektor badań w ABI Reseach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama