Spadają globalne wpływy ze sprzedaży tabletów

Wpływy ze sprzedaży markowych tabletów spadły w ubiegłym roku aż o jedną piątą, bo ich średnia cena po raz pierwszy uplasowała się poniżej 400 dol.

Publikacja: 18.01.2016 18:50

Tak szacuje firma badawcza ABI Research. Według jej wyliczeń w ubiegłym roku na światowym rynku udało się sprzedać markowe elektroniczne tabletki o łącznej wartości 55 mld dol., choć jeszcze rok wcześniej było to 68 mld dol. W przyszłym roku wpływy ze sprzedaży tabletów mają pozostać stabilne, pomimo tego, że średnia cena tych urządzeń spadła w ubiegłym roku poniżej 400 dol.

ABI Research oczekuje, że liczba tabletów używanych na świcie w tym roku skurczy się. – Na większości rozwiniętych rynków te będące w użyciu zużyją się szybciej niż ich właściciele kupią sobie nowe – komentuje Jeff Orr, dyrektor badań w ABI Reseach.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku