Lenovo poinformowało o nadchodzącej ekspansji rynku smartfonów. Prezes firmy, Yan Yuanging w wywiadzie udzielonym dziennikowi „Wall Street Journal” powiedział, że firma zamierza zdecydowanie postawić na swoją markę inteligentnych telefonów.

W 2012 roku istniejąca na rodzimym rynku firma zdecydowała się na wejście na rynek rosyjski, indyjski i indonezyjski. Teraz przyszedł czas na Amerykę, a w dalszej kolejności na Europę.

Lenovo jest obecnie drugim pod względem sprzedaży producentem w Chinach. Niekwestionowanym dominatorem, w kraju Środka i na całym świecie jest Samsung.

Prezes firmy, w materiale zamieszczonym w „WSJ” podkreślił, że jego firma aby zaistnieć w nowym segmencie technologii mobilnych będzie musiała bardzo mocno skoncentrować się na marketingu. Szczególnie, że rynek amerykański jest bardzo mocno skoncentrowany na markach dwóch najbardziej znanych markach: Samsungu i lokalnym Apple.

Szansy dla swojego, na nowo budowanego brandu, właściciele upatrują w relacjach z operatorami telekomunikacyjnymi, dla których smartfony często są elementem strategii marketingowej ich taryf i usług.