ING dokupuje akcji ATM, założyciel będzie przeciwko megawypłacie

Publikacja: 27.06.2014 15:36

Wczoraj informowaliśmy, że ING OFE chciałoby aby ATM wypłacił gigantyczną jak na tę firmę dywidendę: 18,5 mln zł, czyli 0,51 zł na akcję.

Zarząd, w skład którego wchodzi założyciel ATM, Tadeusz Czichon przekonuje, że nie jest to możliwe, jeśli dbać o dobro teleinformatycznej spółki i pozwolić jej inwestować z dalszy rozwój.

Tadeusz Czichon poinformował nas dziś, że będzie głosował przeciwko propozycji ING. – .  – Będę zdecydowanie przeciw propozycji ING.  Mam nadzieję że inni akcjonariusze, realistycznie oceniający możliwości i potrzeby spółki też,  ale jaki będzie ostateczny wynik głosowania, to nie wiem – mówi wiceprezes i założyciel ATM.

Układ w akcjonariacie firmy prowadzącej data center i rozbudowującej sieci światłowodowe udostępniana w modelu B2B teoretycznie pozwala funduszom zrobić z zyskami firmy co chcą, o ile na walnym zgromadzeniu giełdowi inwestorzy stawią się licznie i poprą propozycję ING.

Tymczasem fundusze związane z tą instytucją zwiększają udział w  ATM. jak podała dziś giełdowa firma posiadają już blisko 16 proc. jej akcji.

Dla porównania Tadeusz Czichon ma 26 proc. kapitału, a wraz ze współpracującym z nim od lat inwestorem – około 32 proc.

Wczoraj informowaliśmy, że ING OFE chciałoby aby ATM wypłacił gigantyczną jak na tę firmę dywidendę: 18,5 mln zł, czyli 0,51 zł na akcję.

Zarząd, w skład którego wchodzi założyciel ATM, Tadeusz Czichon przekonuje, że nie jest to możliwe, jeśli dbać o dobro teleinformatycznej spółki i pozwolić jej inwestować z dalszy rozwój.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów