Grono abonentów Vectry rosło po połowie organicznie i dzięki M&A

Publikacja: 19.02.2013 12:38

Gdyńska Vectra zakończyła 2012 rok z 822,5 tys. abonentów, co oznacza, że zdobyła ich przez 12 miesięcy 18,7 tys.  Należy szacować, że mniej więcej połowa przyłączonych użytkowników to efekt przejęć ośmiu mniejszych sieci.

Liczba abonentów telewizji Vectry wynosiła na koniec grudnia ub.r. 777,4 tys. i była o około 9 tys. wyższa niż w 2011 r.  Z tego 462,6 tys. korzystało z usługi wersji cyfrowej (wzrost o blisko 20 proc. rok do roku), a 314,6 tys. z analogowej (spadek o 18 proc. wobec 2011 r.).

Jak informowaliśmy wcześniej, z Internetu stacjonarnego Vectry korzystało w grudniu ub.r. 380 tys. abonentów o 14,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Z telefonii stacjonarnej korzystało 140,9 tys. klientów kablówki, podczas gdy w grudniu 2011 r. 113,8 tys.

Grono klientów Internetu mobilnego było niewielkie, ale szybko rosło: do 28,6 tys. (o 39,5 proc.).

W zasięgu jej sieci Vectry jest obecnie 1,7 mln gospodarstw domowych w 167 miastach. W ubiegłym roku stan ten nie zmienił się.

80 proc. zasobów sieci zostało zmodernizowanych do Docsis 3.0.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń