Według firmy to był czynnik, który w 2013 roku miał największy negatywny wpływ na kondycję rynku reklamy (rynek skurczył się o 4,5 proc. do 6,99 mld zł). Przedsiębiorstwa telekomunikacyjne ograniczyły swoje wydatki na reklamę o niemal 20 proc., co miało największy negatywny wpływ na zmianę wartości rynku reklamy. Częściowo jest to efekt podwyższonej bazy z 2012 r.– szczególnie wysokiej aktywności sieci Orange podczas przygotowań i w trakcie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Z drugiej strony spadek wartości tej branży może być spowodowany jej dojrzałością na krajowym rynku, co również wiąże się z mniejszą aktywnością reklamową. Obecnie telekomy inwestują w nowe technologie – a te wymagają największych nakładów finansowych – podaje Starlink.

Wydatki na reklamę telekomów spadły w 2013 roku o 175 mln zł, całościowo wyniosły 875 mln zł.