Reklama

KRRiT: DVB-T spowoduje odpływ klientów płatnej TV

Zdaniem Witolda Grabosia z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, po uruchomieniu w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej w docelowej formie przy obecnej liczbie multipleksów, nawet 1 mln klientów płatnej telewizji może zrezygnować z płacenia za telewizję.

Publikacja: 07.01.2013 14:07

KRRiT: DVB-T spowoduje odpływ klientów płatnej TV

Foto: ROL

– To, ile osób, wycofa się z korzystania z płatnej telewizji, będziemy mogli ocenić po sierpniu tego roku – mówił Jan Dworak, przewodniczący KRRiT. Zdaniem Krajowej Rady na razie za wcześnie jest jeszcze na ocenianie biznesowe stacji, które ruszyły na potrzeby cyfrowych multipleksów. – Już widać jednak, że niektóre kanały odniosły spory sukces – mówił Jan Dworak, podając jako przykład np. Polo TV nadawaną w ramach MUX I przez ZPR.

KRRiT nie podała, ilu ofert spodziewa się w ogłoszonym w ostatnich dniach grudnia konkursie na uzupełnienie I MUX. – Nie wiemy, kto się zgłosi, ale wiemy, jakie kanały są dziś dostępne na rynku. Wśród stacji, na jakie rozpisany jest konkurs, znajduje się np. kanał filmowy. Niewykluczone, że np. zgłosi się tu ze swoja ofertą kanał Kino Polska, które startowało już w poprzednim konkursie na zagospodarowanie tego samego pakietu, ale się potem wycofalo – mówił Dworak.

– Przyglądamy się temu procesowi, ale na razie nie podjęliśmy w tej sprawie żadnej decyzji -mówi rpkom.pl Piotr Reisch, prezes Kino Polska TV.

Przewodniczący KRRiT zauważył też, że kanały TVP znajdują się na MUX I do kwietnia 2014 roku, więc będzie jeszcze ewentualnie wystarczająco dużo czasu, by w razie, gdyby zgłoszona z rynku oferta była niezadowalająca, rozpisać konkurs jeszcze raz.

Część nadawców narzeka na wysokie koszty nadawania naziemnych kanałów cyfrowych, które właściwie uniemożliwiają start w ramach tej usługi zupełnie nowym graczom. Jak szacuje KRRiT, same roczne stałe koszty nadawania takiego kanału to ok. 10 mln zł. Do tego dochodzą koszty programowe, które w każdym przypadku mogą być różne.

Reklama
Reklama

Dotychczas chęć prania udziału w konkursie rozpisanych przez KRRiT na uzupełnienie oferty I MUX deklarowała TVP (z TVP Historia, Kultura oraz nieistniejącym dziś jeszcze kanałem dziecięcym), ZPR (stacja newsowa, ale KRRiT nie oczekuje w końcu takiej stacji) oraz 4Fun Media (spółka planowała nowy kanał z treściami pochodzącymi z jej dotychczasowych stacji: rebel.tv, 4fun.tv oraz TV Disco, ale warunkach konkursu nie ma miejsca dla stacji muzycznej ani młodzieżowej).

KRRiT do 25 lutego oczekuje zgłoszeń od nadawców stacji o profilu społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4-12 lat.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama