Play w 6 miesięcy wypracował 1,6 mld zł przychodów

Publikacja: 09.07.2012 11:42

Przychody P4, operatora sieci Play wyniosły w I połowie 2012 r. 1,6 mld zł, czyli o 33 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. – wynika z dzisiejszej prezentacji telekomu.

– Byliśmy w stanie zrekompensować spadek stawek MTR i generujemy przychody zgodne z naszymi założeniami – powiedział Joergen Bang-Jensen, prezes P4.

Liczba klientów Playa zwiększyła się w tym czasie o 32 proc. do 7,8 mln. – W przybliżeniu 1,1 mln to klienci Play Online – podał prezes.

Według Joergena Bang-Jensena, prezesa P4 to daje spółce 15 –proc. udziałów w rynku. – To dla nas ważne bo początkowo nikt nie wierzył, że osiągniemy taki udział. Prognozowano, że osiągniemy około 5 proc.

Większość klientów, zdobywanych przez P4  przechodzi do operatora od konkurencji. Według Bang-Jensena,  Play utrzymuje 64-proc. udział w rynku MNP (przenoszonych numerów komórkowych, ang. mobile number portability).

Bang –Jensen poinformował też, że blisko połowa smartfonów sprzedawanych obecnie przez telekom to Iphone’y. – Zaskoczeniem dla nas jest, że za 89 proc. tej sprzedaży odpowiada najnowszy model iPhone’a, iPhone 4S, mimo że zdaniem naszego partnera większą popularnością powinny cieszyć się modele starsze (również tańsze – red.). Polacy najwyraźniej chcą mieć to, co najnowsze – powiedział prezes P4.

Podkreślał jakość sieci szkieletowej, z której korzysta P4.  – Nasza sieć to w 100 proc. sieć IP i jest gotowa na zwiększone wymagania przepływności  –  mówił Bang-Jensen.

– W przyszłości chcemy, aby nasze przychody rosły dalej  – powiedział Bang-Jensen.

– 33-proc. wzrost w kolejnych okresach to być może nieco zbyt optymistyczne – dodał pytany, czy wzrost może być wolniejszy w całym 2012 r.

Według Bang-Jensena, partnerstwa np. z sieciami kablowymi powiększają bazę klientów P4 o około 100 tys.

Nie chciał komentować dalszych etapów potencjalnej współpracy z Canal+ Cyfrowy.  – Przejdziemy most, gdy do niego dojdziemy – powiedział.

– Wprowadzenie usługi telewizji mobilnej nie jest dla nas priorytetem – mówił Bang-Jensen.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10