Sony przegoniło w smartfonach Nokię

Publikacja: 14.03.2013 15:00

– W styczniu tego roku udało nam się umocnić pozycję na polskim rynku, gdyż zostaliśmy numerem 2 w segmencie smartfonów. Dla nas to bardzo ważny sukces, który wyznacza kierunek. Rok 2013 będzie dla nas rokiem przełomowym – mówi Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Mobile w Polsce.

Japoński producent nie kryje swoich globalnych ambicji, w tym zdobycia znaczącego udziału w wybranych rynkach krajów rozwijających się. W Polsce, jeszcze jako SonyEricsson, miał rynkowe udziały powyżej średniej globalnej. W zeszłym roku przedstawił kilkanaście smartfonów z różnych półek cenowych, które m.in. pozwoliły mu odzyskać pozycję na polskim rynku (inna sprawa: jakim kosztem, skoro w skali globalnej Sony Mobile ma być rentowne dopiero od przyszłego roku).

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić