Netia przedstawiła swój nowy pomysł na ofertę telewizyjną, który będzie promować pod hasłem Gigawolność. Nowe pakiety operator będzie oferował od 4 listopada.
Pomysł opiera się na tym, że operator podzielił 170 oferowanych kanałów na szesnaście pakietów telewizyjnych (np. sport, styl życia, muzyka, kino, młodsze dzieci, starsze dzieci itp.), które klient może sobie dowolnie dobierać w zależności od potrzeb i upodobania. Ceny poszczególnych pakietów wynoszą od 5 zł do 35 zł.
– Prowadziliśmy badania wśród klientów i to jest to, czego oczekują – przekonuje Mirosław Godlewski, prezes Netii. – Najtrudniej było wynegocjować wprowadzenie takiej możliwosci z dostawcami treści. Umowę z nimi negocjowaliśmy rok, ale zrozumieli, że świat się zmienia – mówi Godlewski
Stałym elementem każdej oferty jest pakiet „Na start” (kosztuje 15 zł miesięcznie), zawierający opłatę za dzierżawę Netia Playera – stanowiącego multimedialne serce domowej rozrywki – wraz z dostępem do 40 popularnych kanałów (w tym 7 w jakości HD) oraz szeregu aplikacji tj. TVN Player, ipla, YouTube, TVP Sport, czy Kinoplex. Jednak najniższy abonament Netia skalkulowała na 35 zł , czyli klienci musi dobrać z oferowanych 16 pakietów (obok „Na start”) co najmniej tyle, by suma płatności miesięcznych opiewała na taką minimalną kwotę abonamentu. Klient dokonuje wyboru pakietów w ciągu miesiąc od podpisania umowy, bo przez taki okres ma dostęp od pełnej oferty 170 kanałów. Jeśli wybór nie zostanie dokonany, Netia – na podstawie dotychczasowych zachowań danego użytkownika – dobierze pakiety w ramach minimalnej opłaty miesięcznej (wspomniane 35 zł). Klient ma w takiej sytuacji możliwość zmiany zaproponowanej przez operatora konfiguracji. W drugim miesiącu korzystania z usługi każdy klient może dokonać rekonfiguracji pakietów.
Umowa zawierana jest na 24 miesięce i w jej trakcie klient może dokupować pakiety, choć nie może tego zrobić na określony okres, np. tylko na 2-3 miesiące.