Reklama
Rozwiń
Reklama

Libicki: Ostrożnie z przenoszeniem telewizyjnego biznesu do sieci

Publikacja: 27.03.2013 14:24

Faktem jest, że użytkownicy do oglądania treści wideo wykorzystują coraz częstej smartfony czy tablety, ale branża telewizyjna powinna być ostrożna z przenoszeniem biznesu do Internetu – mówił Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu podczas XIII Sympozjum Telekomunikacji i Mediów.

Jego zdaniem jednym z głównym problemów jest  zliczanie użytkowników, którzy za pomocą urządzeń mobilnych sięgają do treści telewizyjnych. – Przykładem  może być ipla. Według Gemiusa serwis w ostatnim miesiąca miał 2,6 mln użytkowników, podczas gdy w rzeczywistości było ich 4 mln. Gemius nie liczy bowiem użytkowników smartfonów i tabletów – mówił Libicki. Według niego problem jest też kradzież własności intelektualnej, na co szczególnie w Polsce jest duże przyzwolenie społeczne. – Niedawno przeprowadzaliśmy transmisję z walki GołotaSaleta. Płatny dostęp do niej wykupiło 120 tys. osób, a pół miliona obejrzało za darmo w Internecie. Tak nie może być. Trzeba egzekwować prawo w tym zakresie – mówił Libicki

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama