Reklama
Rozwiń
Reklama

myPhone zwiększył sprzedaż o 76 proc.

Publikacja: 11.01.2011 10:15

Ponad 200 tys. sztuk telefonów komórkowych pod marką [b]myPhone[/b] dostarczył na rynek w ubiegłym roku giełdowy [b]TelForceOne[/b]. Można szacować, że spółka osiągnęła ok. 2 proc. udziału w polskim rynku zdominowanym przez wielkich zagranicznych dostawców, jak [b]Nokia[/b] i [b]Samsung[/b].

TelForceOne podał, że wzrost sprzedaży rok do roku wyniósł ponad 76 proc. Na drugą połowę 2010 r. przypadło 58 proc. całkowitej sprzedaży telefonów. W III kwartale zeszłego roku komórki pod własną marką przyniosły grupie 27 proc. wartości przychodów (nie podaje ona, jaka jest rentowność sprzedaży telefonów). W całkowitych obrotach grupy TelForceOne ciągle dominują (ponad połowa udziału) akcesoria do telefonów komórkowych.

W Polsce grupa TelForceOne sprzedaje telefony myPhone razem z kartami SIM [b]Playa[/b] i sieci [b]tuBiedronka[/b], a ponadto w wolnej sprzedaży. W Czechach kooperuje z [b]T-Mobile[/b], w Estonii z [b]Elise[/b], a na Słowacji z [b]SI mobile[/b]. Na Węgrzech sprzedaje telefony bez kart SIM w sieci [b]Tesco[/b].

Obecnie w ofercie grupy jest 36 modeli telefonów, przeważnie z dolnej półki (najdroższy bez aktywacji kosztuje ok. 1000 zł), w tym duży asortyment przeznaczony dla starszych osób.

[b]- Deprecjacja cen telefonów nastąpiła już w ubiegłym roku. Od tego czasu rynek niewiele się zmienił, a ceny ustabilizowały się. W roku 2010 średnia cena aparatu komórkowego na wolnym rynku kształtowała się na poziomie 250 zł. Poziom cen jednostkowych utrzymuje się. W roku 2011 spółka myPhone w dalszym ciągu będzie wprowadzała modele klasy premium, co przy rosnącym wolumenie obrotu zapewnia znaczący wzrost wartości sprzedaży – powiedział Wiesław Żywicki, prezes zarządu TelForceOne.[/b]

Reklama
Reklama

Telefony produkuje dla grupy m.in. [b]Lenovo Group[/b].

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama