BCG: infrastruktura w Polsce nie nadąża za biznesem

Publikacja: 09.11.2010 11:05

Indeks e-Intensity

Indeks e-Intensity

Foto: rpkom.pl

Renomowana firma doradcza [b]The Boston Consulting Group[/b] przygotowała raport [b]„The Connected Kingdom. How the Internet is Transforming the U.K. Economy”[/b]. Publikacja dotyczy brytyjskiego rynku dostępu do internetu, jednak znalazło się w niej kilka ciekawych danych na temat Polski.

Wynika z nich, że zaangażowanie polskich konsumentów i biznesu wykorzystanie oraz rozwój usług internetowych znacznie przewyższa stopień, w jakim rozwija się infrastruktura szerokopasmowa w naszym kraju.

Na potrzeby raportu BCG stworzyła indeks e-intensity, porównujący kondycję poszczególnych europejskich (i nie tylko rynków dostępu do sieci).

Na e-Intensity składają się trzy główne czynniki:

1. Enablement – mierzący jakość infrastruktury internetowej oraz łatwość uzyskania dostępu;

2. Expenditure – mierzący wielkość wydatków biznesu i konsumentów na e-commerce oraz reklamę online;

3. Engagement – mierzący stopień zaangażowania biznesu, administracji i konsumentów w rozwijaniu usług i korzystaniu z sieci.

W rankingu BCG e-Intensity Polska zajęła 26. Miejsce, wyprzedzając takie kraje jak Grecja czy Włochy. Przed nami uplasowały się inne kraje Europy Środkowej – Czechy, Słowacja, Węgry.

Po rozbiciu indeksy e-Intensity na poszczególne podzbiory Polska jest najsłabszym w zestawieniu państwem jeśli chodzi o enablement, czyli jakość infrastruktury. Nieco lepiej (22. miejsce, przed Hiszpanią, Szwajcarią, Słowacją, Włochami i Grecją) wypadamy w kategorii wydatków na e-commerce i reklamę online. W zestawieniu engagement (zaangażowanie w rozwój sieci) Polska uplasowała się na pozycji czwartej od końca.

Renomowana firma doradcza [b]The Boston Consulting Group[/b] przygotowała raport [b]„The Connected Kingdom. How the Internet is Transforming the U.K. Economy”[/b]. Publikacja dotyczy brytyjskiego rynku dostępu do internetu, jednak znalazło się w niej kilka ciekawych danych na temat Polski.

Wynika z nich, że zaangażowanie polskich konsumentów i biznesu wykorzystanie oraz rozwój usług internetowych znacznie przewyższa stopień, w jakim rozwija się infrastruktura szerokopasmowa w naszym kraju.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?