Cyfrowy Polsat opublikował raport finansowy za II kwartał bieżącego. Na koniec czerwca Cyfrowy Polsat miał 45,5 tys. klientów szerokopasmowego, mobilnego dostępu do internetu oraz 130 tys. abonentów telefonii komórkowej. To oznacza wzrost o około 10 tys. w przypadku każdej z usług w stosunku do poprzedniego kwartału br.

Grupa wypracowała 628 mln zł przychodów, 217,5 mln zł EBITDA i 69,5 mln zł zysk netto. To pierwszy kwartał, w którym przez całe trzy miesiące konsolidowane były wyniki Telewizji Polsat, przejętej przez satelitarną platformę w kwietniu br. (co ciekawe, jak można dowiedzieć się ze sprawozdania wartość marki Polsatu powiększyła aktywa grupy cyfrowego Polsatu – została wyceniona na 840 mln zł). Dlatego przychody i EBITDA grupy są dużo wyższe niż przed rokiem, gdy wyniosły odpowiednio 368,3 mln zł i 108,7 mln zł.

Zgodnie z przewidywaniami analityków II kwartał br. był słaby dla satelitarnej platformy, jeśli chodzi o tempo przyłączania nowych abonentów. W końcu marca br. największy operator płatnej telewizji w kraju obsługiwał blisko 3,47 mln abonentów. Baza jego klientów na koniec czerwca, to nieco ponad 3,472 mln, czyli dokładnie o 3,061 tys. więcej niż w I kwartale br.

W porównaniu z końcem marca br. o około 19,4 tys. spadła przy tym liczba abonentów głównego pakietu programów oferowanych przez Cyfrowy Polsat – Pakietu Familijnego. Na koniec marca posiadało korzystało z niego 2,725 mln abonentów, a na koniec czerwca 2,706 mln. Przybyło zaś około 22 tys. abonentów tańszego Pakietu Mini i na koniec czerwca było ich 766,7 tys. (744,2 tys. w marcu).