Polacy mniej wrażliwi na cenę przy zmianie operatora

Publikacja: 16.06.2011 16:05

31 proc. spośród polskich respondentów badania przeprowadzonego na zlecenie firmy doradczej Deloitte wskazało cenę usług w sieci mobilnej za decydującą w przypadku zmiany operatora. Cena była najczęściej wskazywanym powodem, co nie zaskakuje. Zaskakuje natomiast, że przesłankę cenową, jak decydującą, wskazało 32 proc. brytyjskich, 33 proc. francuskich, 36 proc. norweskich, 38 proc. hiszpańskich i aż 53 proc. niemieckich respondentów badania.

– Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może wynika to z faktu, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie wywierają większego wpływu na decyzje konsumentów. Jednocześnie istotnym czynnikiem – wskazanym przez 27 proc. badanych Polaków – był dobry zasięg sieci i jakości usług w niej. Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych – powiedział Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?