Polacy mniej wrażliwi na cenę przy zmianie operatora

Publikacja: 16.06.2011 16:05

31 proc. spośród polskich respondentów badania przeprowadzonego na zlecenie firmy doradczej Deloitte wskazało cenę usług w sieci mobilnej za decydującą w przypadku zmiany operatora. Cena była najczęściej wskazywanym powodem, co nie zaskakuje. Zaskakuje natomiast, że przesłankę cenową, jak decydującą, wskazało 32 proc. brytyjskich, 33 proc. francuskich, 36 proc. norweskich, 38 proc. hiszpańskich i aż 53 proc. niemieckich respondentów badania.

– Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może wynika to z faktu, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie wywierają większego wpływu na decyzje konsumentów. Jednocześnie istotnym czynnikiem – wskazanym przez 27 proc. badanych Polaków – był dobry zasięg sieci i jakości usług w niej. Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych – powiedział Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem