Polacy mniej wrażliwi na cenę przy zmianie operatora

Publikacja: 16.06.2011 16:05

31 proc. spośród polskich respondentów badania przeprowadzonego na zlecenie firmy doradczej Deloitte wskazało cenę usług w sieci mobilnej za decydującą w przypadku zmiany operatora. Cena była najczęściej wskazywanym powodem, co nie zaskakuje. Zaskakuje natomiast, że przesłankę cenową, jak decydującą, wskazało 32 proc. brytyjskich, 33 proc. francuskich, 36 proc. norweskich, 38 proc. hiszpańskich i aż 53 proc. niemieckich respondentów badania.

– Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może wynika to z faktu, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie wywierają większego wpływu na decyzje konsumentów. Jednocześnie istotnym czynnikiem – wskazanym przez 27 proc. badanych Polaków – był dobry zasięg sieci i jakości usług w niej. Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych – powiedział Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa