31 proc. spośród polskich respondentów badania przeprowadzonego na zlecenie firmy doradczej Deloitte wskazało cenę usług w sieci mobilnej za decydującą w przypadku zmiany operatora. Cena była najczęściej wskazywanym powodem, co nie zaskakuje. Zaskakuje natomiast, że przesłankę cenową, jak decydującą, wskazało 32 proc. brytyjskich, 33 proc. francuskich, 36 proc. norweskich, 38 proc. hiszpańskich i aż 53 proc. niemieckich respondentów badania.
– Polacy okazali się mniej wrażliwi na cenę usług, niż konsumenci w innych krajach. Być może wynika to z faktu, że ceny w Polsce spadły już do takiego poziomu, że nie wywierają większego wpływu na decyzje konsumentów. Jednocześnie istotnym czynnikiem – wskazanym przez 27 proc. badanych Polaków – był dobry zasięg sieci i jakości usług w niej. Średnio w pozostałych krajach ten czynnik wskazało 19 proc. badanych – powiedział Dariusz Nachyła, partner odpowiedzialny za rynki TMT w Deloitte, prezentując raport w czasie konferencji Media Innovations & Consumer Trends.