Zygmunt Solorz najwyraźniej nie ma trudności, aby sprzedać prawa do dystrybucji nowych kanałów Polsatu – Polsat Sport Premium 1 i 2 oraz czterech serwisów pay per view z rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy w nowym sezonie ruszającym 21 sierpnia.

Pierwszeństwo miały spółki miliardera Cyfrowy Polsat, Plus i Ipla, ale w czwartek dołączył do nich gracz spoza grupy. Największy konkurent Solorza na rynku płatnej telewizji – platforma satelitarna Nc+ należąca do Vivendi, TVN i Liberty Global – podał, że nabył od Telewizji Polsat prawa do dystrybucji kanałów nie zdradzając zapłaconej ceny.

Nc+ miała prawa do Lig w poprzednim sezonie i nie brakowało głosów, że nie może sobie pozwolić na okrojenie oferty. Teraz zapowiedziała, że jej klienci posiadający abonament z programem Canal+ (górna półka cenowa) będą zwolnieni z dodatkowych opłat do końca roku.

Wg. Piotra Kaniowskiego, odpowiedzialnego za PR firmy, dodatkowa opłata za pakiet wyniesie maksymalnie 30 zł.

Już widać, że polityka cenowa operatorów będzie różna. Niewielka Winogradzka Telewizja Kablowa zapowiedziała, że udostępni kanały ligowe za darmo wszystkim posiadaczom cyfrowej telewizji.