Multimedia: podwyżka cen usług wideo opóźni się, ale będzie

Publikacja: 14.05.2013 15:18

824,7 tys. abonentów, korzystających łącznie z ponad 1,77 mln usług (RGU)  mają Multimedia Polska po I kwartale 2013 roku – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez tę sieć kablową.

To oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące roku kablówka sprzedała kolejne 13 tys. RGU, ale straciła 2 tys. abonentów.

Operator tłumaczy odejścia zamieszaniem wokół nC+ oraz rezygnacją z usługi Multimediów na rzecz  cyfrowej telewizji naziemnej.

Co ciekawe, jak podały Multimedia w prezentacji anglojęzycznej dla inwestorów, choć zamiar nC+, aby podnieść ceny usług telewizyjnych się nie powiódł, w dłuższej perspektywie – zdaniem Multimediów – proces ten jest nieunikniony. Odwlecze się może o 6-12 miesięcy – uważa spółka.

Pierwszy kwartał nie był dla operatora najlepszy jeśli chodzi o przyrost klientów usługi dostępu do Internetu, choć jak deklarował wcześniej prezes Andrzej Rogowski to na tę usługę firma stawia obecnie w strategii.  Ich grono powiększyło się tylko o 4 tys., czyli nieznacznie w porównaniu ze stanem na koniec grudnia. W sumie w końcu marca Multimedia miały więc 482 tys. abonentów dostępu do Internetu. Liczba klientów telefonii głosowej nie zmieniła się i nadal wynosiła 285 tys. Liczba RGU telewizyjnych zwiększyła się o 8 tys. do blisko 1,01 mln.

Przychody Multimediów w I kw. br. były o 9 proc. wyższe niż rok temu (firma przejęła Stream Communications i dwie mniejsze sieci) i wyniosły 177 mln zł. Skorygowana o zdarzenia jednorazowe EBITDA grupy urosła o 11 proc. do 91 mln zł, ale zysk operacyjny  spadł o 5 proc., a czysty zarobek o 23 proc. do 14,4 mln zł.

Ta ostatnia zmiana to efekt kosztów finansowych: Multimedia zapłaciły w I kw. br. ponad 16 mln zł odsetek, o 34 proc. więcej niż rok temu.

ARPU Multimediów w I kw. br. było niższe niż w IV kw. 2012 r. W przeliczeniu na abonenta wyniosło 68,7 zł wobec 69,3 zł w IV kw. ub.r. i blisko 72 zł w I kw. 2012 r. W przeliczeniu na RGU obniżyło się o 0,63 zł do 30,74 zł.

824,7 tys. abonentów, korzystających łącznie z ponad 1,77 mln usług (RGU)  mają Multimedia Polska po I kwartale 2013 roku – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez tę sieć kablową.

To oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące roku kablówka sprzedała kolejne 13 tys. RGU, ale straciła 2 tys. abonentów.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek