824,7 tys. abonentów, korzystających łącznie z ponad 1,77 mln usług (RGU) mają Multimedia Polska po I kwartale 2013 roku – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez tę sieć kablową.
To oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące roku kablówka sprzedała kolejne 13 tys. RGU, ale straciła 2 tys. abonentów.
Operator tłumaczy odejścia zamieszaniem wokół nC+ oraz rezygnacją z usługi Multimediów na rzecz cyfrowej telewizji naziemnej.
Co ciekawe, jak podały Multimedia w prezentacji anglojęzycznej dla inwestorów, choć zamiar nC+, aby podnieść ceny usług telewizyjnych się nie powiódł, w dłuższej perspektywie – zdaniem Multimediów – proces ten jest nieunikniony. Odwlecze się może o 6-12 miesięcy – uważa spółka.
Pierwszy kwartał nie był dla operatora najlepszy jeśli chodzi o przyrost klientów usługi dostępu do Internetu, choć jak deklarował wcześniej prezes Andrzej Rogowski to na tę usługę firma stawia obecnie w strategii. Ich grono powiększyło się tylko o 4 tys., czyli nieznacznie w porównaniu ze stanem na koniec grudnia. W sumie w końcu marca Multimedia miały więc 482 tys. abonentów dostępu do Internetu. Liczba klientów telefonii głosowej nie zmieniła się i nadal wynosiła 285 tys. Liczba RGU telewizyjnych zwiększyła się o 8 tys. do blisko 1,01 mln.