Multimedia: podwyżka cen usług wideo opóźni się, ale będzie

Publikacja: 14.05.2013 15:18

824,7 tys. abonentów, korzystających łącznie z ponad 1,77 mln usług (RGU)  mają Multimedia Polska po I kwartale 2013 roku – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez tę sieć kablową.

To oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące roku kablówka sprzedała kolejne 13 tys. RGU, ale straciła 2 tys. abonentów.

Operator tłumaczy odejścia zamieszaniem wokół nC+ oraz rezygnacją z usługi Multimediów na rzecz  cyfrowej telewizji naziemnej.

Co ciekawe, jak podały Multimedia w prezentacji anglojęzycznej dla inwestorów, choć zamiar nC+, aby podnieść ceny usług telewizyjnych się nie powiódł, w dłuższej perspektywie – zdaniem Multimediów – proces ten jest nieunikniony. Odwlecze się może o 6-12 miesięcy – uważa spółka.

Pierwszy kwartał nie był dla operatora najlepszy jeśli chodzi o przyrost klientów usługi dostępu do Internetu, choć jak deklarował wcześniej prezes Andrzej Rogowski to na tę usługę firma stawia obecnie w strategii.  Ich grono powiększyło się tylko o 4 tys., czyli nieznacznie w porównaniu ze stanem na koniec grudnia. W sumie w końcu marca Multimedia miały więc 482 tys. abonentów dostępu do Internetu. Liczba klientów telefonii głosowej nie zmieniła się i nadal wynosiła 285 tys. Liczba RGU telewizyjnych zwiększyła się o 8 tys. do blisko 1,01 mln.

Przychody Multimediów w I kw. br. były o 9 proc. wyższe niż rok temu (firma przejęła Stream Communications i dwie mniejsze sieci) i wyniosły 177 mln zł. Skorygowana o zdarzenia jednorazowe EBITDA grupy urosła o 11 proc. do 91 mln zł, ale zysk operacyjny  spadł o 5 proc., a czysty zarobek o 23 proc. do 14,4 mln zł.

Ta ostatnia zmiana to efekt kosztów finansowych: Multimedia zapłaciły w I kw. br. ponad 16 mln zł odsetek, o 34 proc. więcej niż rok temu.

ARPU Multimediów w I kw. br. było niższe niż w IV kw. 2012 r. W przeliczeniu na abonenta wyniosło 68,7 zł wobec 69,3 zł w IV kw. ub.r. i blisko 72 zł w I kw. 2012 r. W przeliczeniu na RGU obniżyło się o 0,63 zł do 30,74 zł.

824,7 tys. abonentów, korzystających łącznie z ponad 1,77 mln usług (RGU)  mają Multimedia Polska po I kwartale 2013 roku – wynika z danych zaprezentowanych dziś przez tę sieć kablową.

To oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące roku kablówka sprzedała kolejne 13 tys. RGU, ale straciła 2 tys. abonentów.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO