Około godz. 20 we wtorek wieczorem z różnych rejonów Polski zaczęły napływać informacje o awarii sieci [b]Orange[/b]. Jak donosili internauci, niedostępne były zarówno połączenie głosowe, jak i transmisja danych, czy przesyłanie SMS-ów.

Jak napisał na firmowym blogu [b]Wojciech Jabczyński[/b], rzecznik [b]Grupy TP[/b], do awarii sieci przyczyniła się pogoda. Według relacji Jabczyńskiego, problemy dotykały przede wszystkim osób dzwoniących do innych sieci i posiadaczy prepaidów.

Około 21 Orange przywrócił około 95 proc. ruchu, przy czym użytkownicy prepaidów nadal mogli mieć problemy z wysyłaniem wiadomości SMS. O 21:40 rzecznik Grupy TP poinformował, że awaria została usunięta.

[b]Dzisiaj Centertel zadecydował o wynagrodzeniu klientom awarii. – Wszyscy klienci postpaid, prepaid, mix i Zetafon, którzy zostali poszkodowani otrzymają pakiet 30 minut do wykorzystania na rozmowy w Orange podczas Świąt – [link=http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/pakiet_minut_dla_wszystkich_poszkodowanych]poinformował rzecznik grupy TP[/link].[/b]