[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]
Wydawcy prasy muszą jeszcze poczekać na zyski z tabletów
Sylwia Czubkowska
400 abonentów na tablety i 4 tysiące na stronie internetowej. To wyniki „Przekroju” sześć dni po zamknięciu treści tygodnika w internecie – ustalił „DGP”. Do zapowiadanych 70 tysięcy egzemplarzy daleka droga. Właściciel „Przekroju” i „Sukcesu” Grzegorz Hajdarowicz kilka dni temu oznajmił, że w ciągu półtora roku sprzedaż jego pisma w wersjach elektronicznych wyniesie co najmniej 70 tysięcy. Taki wynik może być bardzo trudny do osiągnięcia. – Trzeba jednak pamiętać, że iPady i tablety nie są urządzeniami stricte przeznaczonymi do czytania prasy. To tylko jedna z ich funkcjonalności i nie wszyscy użytkownicy z niej korzystają – uważa Damian Godos, analityk firmy IDC Polska. Widać to także po wynikach sprzedaży innych polskich magazynów dedykowanych na tablety. „Newsweek” średnio sprzedaje w ten sposób około 700 egzemplarzy gazety tygodniowo, a „Polityka” między 400 a 500.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=352397 (dostęp płatny)