Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozstrzygnął przetarg na dostawę usług telekomunikacyjnych na potrzeby Platformy Usług Elektronicznych. Kontrakt zdobyła Telekomunikacja Polska, która zaproponowała prawie 17 mln zł za 3 lata świadczenia wymaganych przez ZUS usług. O ten sam kontrakt konkurowała z Polkomtelem, Polską Telefonią Cyfrową i Netią, których oferty zostały jednak odrzucone przez zamawiającego.
Zakres przetargu, jaki przeprowadził ZUS obejmował dwa łącza internetowe o gwarantowanej przepływności (CIR) 30-60 Mb/s, ponad 200 kanałów ISDN, uruchomienie numeru infolinii 801 xxx i masowa wysyłkę SMS poprzez interfejs sieciowy. Miesięczny wolumen SMS został oszacowany przez zamawiającego na 9,4 mln miesięcznie. Obciążenie linii telefonicznych natomiast na 460 tys. minut ruchu przychodzącego miesięcznie w pierwszym roku działania infolinii i na 1,17 mln minut miesięcznie w drugim roku działania.
ZUS dwukrotnie odrzucił oferty wszystkich zamawiających oprócz TP. Drugi raz po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej o konieczności ponownego rozpatrzenia ofert.
Platforma Usług Elektronicznych jest systemem do zdalnej komunikacji i załatwiania spraw pomiędzy obywatelami oraz podmiotami gospodarczymi, a ZUS. Jej rozwój jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.