Luka dotyczy nie tylko trzeciej części gry - Dark Souls 3, ale również może potencjalnie zagrażać graczom Dark Souls, Dark Souls 2 i Elden Ring. Luka pozwala hakerom na wykonanie dowolnego polecenia na atakowanym komputerze – informuje portal The Verge.

Pierwszy raz lukę zaobserwowano w akcji podczas transmisji Dark Souls 3 online na Twitchu The__Grim__Sleeper. Pod koniec transmisji gra The__Grim__Sleeper ulega awarii, a głos robota należący do generatora tekstu na mowę Microsoftu nagle zaczyna krytykować rozgrywkę. The__Grim__Sleeper następnie zgłasza, że Microsoft PowerShell otworzył się sam, co oznacza, że haker użył programu do uruchomienia skryptu, który uruchomił funkcję zamiany tekstu na mowę.

Szybko okazało się, że luka pozwala hakerom na znacznie więcej niż „zabawne” akcje podczas gry online.

Prawdopodobnie nie był to jednak złośliwy haker — zrzut ekranu z postu na Discordzie SpeedSouls ujawnia jego rzeczywiste intencje. Zgodnie z postem „haker” wiedział o luce i próbował skontaktować się z twórcą Dark Souls, FromSoftware, w sprawie problemu. Podobno został zignorowany, więc zaczął hakować streamerów, aby zwrócić uwagę na problem – pisze The Verge.

Czytaj więcej

Po ciemnej stronie internetu. Co kryje darknet?

Według anonimowego haker luka pozwala na pełen dostęp atakującemu do danych na komputerze gracza, w tym potencjalnych danych wrażliwych.

FromSoftware zareagowało po „ataku” i serwery gry nie działają. Mają zostać uruchomione, kiedy luka w grze będzie już załatana. Problem nie dotyczy konsolowych wersji Dark Souls, a tylko tych przeznaczonych na komputery osobiste. FromSoftware oraz wydawca gry Bandai Namco przeprowadzają wewnętrzne śledztwo w tej sprawie i dziękują hakerowi za zwrócenie uwagi na problem – pisze The Verge. Na razie nie wiadomo, kiedy zostaną włączone serwery i wznowione rozgrywki. Portal przypomina też, że wystarczy zainstalować moda Blue Sentinel, który powstał dzięki społeczności graczy. Po wykryciu luki w kodzie Dark Souls 3 modyfikacja natychmiast otrzymała aktualizację 1.30, która rozwiązała problem.