Aktualizacja: 19.02.2025 23:09 Publikacja: 23.02.2022 13:41
Foto: Adobe Stock
Specjaliści donoszą, że banki w naszym kraju znalazły się pod istnym cyberostrzałem. Obecnie przeciętna firma z polskiego sektora bankowo-finansowego jest atakowana niemal tysiąc razy w tygodniu.
Jak wyjaśnia Wojciech Głażewski, dyrektor zarządzający firmy Check Point Software Technologies w Polsce, wśród ofiar są nie tylko instytucje, ale również ich klienci. - Wydaje się, że głównym celem takich ataków jest chęć zakłócenia działalności instytucji finansowych, dezorientacja klientów i rynków. Co więcej, hakerzy posługują się coraz bardziej wyrafinowanymi technikami przejęcia danych osobowych i środków finansowych - podkreśla.
Krótki sygnał od nieznanego numeru – najczęściej z zagranicy. Głównie w nocy, żeby wzbudzić ciekawość. Możliwe są również SMS-y z prośbą o pilne oddzwonienie. Przestępcy podają się za bliskich, sąsiadów, znajomych. Takie oszustwa noszą nazwę "wangiri" i mogą nas sporo kosztować.
Google zapowiada zmiany, które wejdą w życie 16 lutego 2025 roku. Od tej daty użytkownicy będą śledzeni nie tylko dzięki plikom cookies. Firma zbierze o nas jeszcze więcej informacji.
Cyberzagrożenia przekształciły się z marginalnego ryzyka w poważne wyzwanie dla zarządów przedsiębiorstw. Na całym świecie powstają regulacje, które nakładają na firmy nowe obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa.
W czasach, gdy cyberprzestępczość staje się bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek, ochrona firm nie może ograniczać się do technologii. Kluczowym elementem systemu bezpieczeństwa są ludzie.
Raport „Cyberportret polskiego biznesu” ujawnia niepokojący fakt: aż 52% pracowników w Polsce nie uczestniczyło w żadnym szkoleniu z tego zakresu przez ostatnie pięć lat. W obliczu dynamicznie rosnącej liczby cyberataków firmy pozostają wystawione na poważne ryzyko. Czy istnieje skuteczny sposób na zmianę tego stanu rzeczy?
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Chociaż w branży IT przybywa sygnałów poprawy koniunktury, to większość specjalistów nie może liczyć na powrót rekrutacyjnego eldorado.
Ogłoszony przez Microsoft plan zainwestowania w Polsce 2,8 mld zł w infrastrukturę chmurową, i to parę dni po podobnym „dealu” zawartym z Google’em, może sugerować, że w globalnym wyścigu AI stawiamy na USA, porzucając własne ambicje.
56 proc. polskich firm co najmniej raz w miesiącu korzysta z usług zewnętrznych specjalistów. Głównie po to, by uzupełnić brakujące kompetencje, ale też ograniczyć koszty pracy.
Premier Donald Tusk spotkał się w poniedziałek z wiceprezesem Microsoftu. Amerykański koncern chce nad Wisłą zainwestować 2,8 mld zł w infrastrukturę chmurową, cyberbezpieczeństwo oraz sztuczną inteligencję.
Blisko 99,8 proc. przedsiębiorstw w Polsce to małe i średnie firmy, a ich łączny udział w krajowym PKB wynosi około 45,3 proc. Choć statystyki wskazują na ich ogromne znaczenie w krajowej gospodarce, to właśnie MŚP często zmagają się z ograniczeniami kadrowymi i finansowymi, utrudniającymi skuteczną adaptację do nowych technologii.
W internecie można kupić za 20 zł fałszywe dowody osobiste na smartfon, wyglądające jak te z aplikacji mObywatel. Oferty oszustów skierowane są do nastolatków, którzy potrzebują fałszywek do wylegitymowania się przy zakupie alkoholu, napojów energetyzujących czy papierosów.
Łukasz Światowski został globalnym szefem obszaru danych w zarządzaniu ryzykiem w Grupie ING i członkiem zespołu zarządzającego ING Hubs Poland.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas