Olbrzymi sukces Disney+. Goni Netfliksa

Nowa usługa streamingowa koncernu Disney w pięć miesięcy zyskała ponad 50 mln abonentów.

Publikacja: 10.04.2020 13:54

Olbrzymi sukces Disney+. Goni Netfliksa

Foto: Bloomberg

Jeszcze w lutym według danych przedstawionych przez Disneya usługę kupiło 26,5 mln abonentów. Od tego czasu ich liczba się podwoiła, ponieważ pandemia koronawirusa na całym świecie zatrzymała miliony ludzi w domach. Usługi streamingowe zyskały na popularności. Jednak koncern nie chce komentować wpływu pandemii na gwałtowny przyrost ilości klientów.

CZYTAJ TAKŻE: W Polsce ocenzurowano postać LGBT w nowym filmie Disneya

Analitycy uważają jednak, że pandemia mocno przyczyniła się do sukcesu Disney+ oraz do wzrostu liczby subskrybentów konkurencyjnych platform – takich jak Netflix, HBO GO czy Amazon Prime Video. Zamknięte kina i przymusowe pozostanie w domach sprawiły, że rozrywka przeniosła się do internetu.

Disney+ sukcesywnie też poszerza dostęp do swojej usługi. Od marca jest dostępny w Wielkiej Brytanii, a od początku kwietnia także w Indiach, gdzie platforma ma już 8 mln subskrybentów.

Pierwotnie Disney+ zakładał, że do końca roku 2024 będzie miał łącznie od 60 do 90 mln subskrybentów.

Platforma zadebiutowała 12 października 2019 roku w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii. Pierwszego dnia zanotowała ponad 10 milionów subskrybentów. Disney+ szybko goni konkurentów, jednak Netflix wciąż jest najpopularniejszą usługą streamingową na świecie z 167 mln subskrybentów. Na drugim miejscu jest Amazon z 150 milionami.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix i Youtube obniżają jakość streamingu. Przez epidemię

Disney+ ma jednak szansę szybko przegonić liderów. – To co udało mu się osiągnąć w pięć miesięcy, Netflix wypracowywał siedem lat – powiedział BBC analityk rynku mediów Chris Fenton. Jego zdaniem Disney+ „ma amunicję, którą jest w stanie pokonać Netflixa”, zwłaszcza na chińskim rynku.

Jeszcze w lutym według danych przedstawionych przez Disneya usługę kupiło 26,5 mln abonentów. Od tego czasu ich liczba się podwoiła, ponieważ pandemia koronawirusa na całym świecie zatrzymała miliony ludzi w domach. Usługi streamingowe zyskały na popularności. Jednak koncern nie chce komentować wpływu pandemii na gwałtowny przyrost ilości klientów.

CZYTAJ TAKŻE: W Polsce ocenzurowano postać LGBT w nowym filmie Disneya

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Polski wynalazek to rewolucja dla cukrzyków. Wystarczy ślina
Biznes Ludzie Startupy
Solarny śmietnik ostrzeże kierowcę. Ścieżki rowerowe czeka rewolucja
Biznes Ludzie Startupy
Polscy naukowcy stworzyli świecę, która zabija wirusy, bakterie i grzyby
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs