Estończycy podbijają Amerykę. Mają pomysł na kwarantannę

Aplikacja relaksacyjna estońskiego startupu Synctuition znalazła się na czwartym miejscu wśród najpopularniejszych w USA. Zainteresowały się nią gwiazdy muzyki i Hollywood.

Publikacja: 19.04.2020 12:49

Gwiazda muzyki Demi Lovato znajduje się wśród licznych zainteresowanych współpracą z Synctuition

Gwiazda muzyki Demi Lovato znajduje się wśród licznych zainteresowanych współpracą z Synctuition

Foto: Bloomberg

Aplikacja Synctuition trafiła na rynek w styczniu i w ciągu niespełna czterech miesięcy zyskała 3 mln stałych użytkowników. Oferuje ponad 13 tys. nagrań audio z tysięcy egzotycznych miejsc na świecie. W projekcie uczestniczyli także znani estońscy muzycy. W końcu 2019 r. Google uznało Synctuition za jeden z dziesięciu najszybciej rozwijających się startupów w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja imprezowa numerem 1 w Wielkiej Brytanii. Budzi obawy

W ocenie Allana Eesmaa, współzałożyciela Synctuition, szybki wzrost popularności aplikacji z nurtu tzw. mindfulness wynika z tego, że ludzie starają się uciec od strumienia negatywnych informacji i stresu wywołanego przez izolację, brak bezpośrednich kontaktów oraz problemy ekonomiczne. – Znaleźli się w pułapce we własnych domach, gdzie toną w potoku negatywnych informacji. Aby powrócić do wewnętrznej równowagi, zwracają się w stronę technologii – mówi Eesmaa portalowi Delfi.

Stąd popularność estońskiej aplikacji także za granicą. Szczególnie szybko zyskuje ona użytkowników w USA. Tutaj jest już na czwartym miejscu pod względem liczby instalacji. Najbardziej ją lubią mieszkańcy Los Angeles i okolic. Tamtejsze gwiazdy filmowe doceniły produkt i ich menedżerowie już kontaktowali się z Estończykami, proponując współpracę. – Jednym z pierwszych był Sean Rad, twórca popularnego serwisu randkowego Tinder. Podobnie zrobili menedżerowie gwiazd m.in. Justina Biebera, Ariany Grande, Kanye Westa i Demi Lovato. Chcą z nami współpracować, a my rozważamy różne warianty tej współpracy – wyjaśnił Estończyk.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja może „ścigać” uchylających się od kwarantanny

Synctuition zaczynał swoją działalność dekadę temu. – Terapia synchroniczna jest jak spa dla świadomości. Zwiększa zdolność do pracy, pomaga się skoncentrować, zmniejsza drażliwość i obniża poziom stresu, poprawia jakość snu. Wszystko, czego potrzebujesz, to smartfon, słuchawki i 25 minut dziennie – zapewnia Eesmaa. Kiedy pojawiła się pandemia, twórcy aplikacji uczynili ją bezpłatną.

Aplikacja Synctuition trafiła na rynek w styczniu i w ciągu niespełna czterech miesięcy zyskała 3 mln stałych użytkowników. Oferuje ponad 13 tys. nagrań audio z tysięcy egzotycznych miejsc na świecie. W projekcie uczestniczyli także znani estońscy muzycy. W końcu 2019 r. Google uznało Synctuition za jeden z dziesięciu najszybciej rozwijających się startupów w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja imprezowa numerem 1 w Wielkiej Brytanii. Budzi obawy

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów