Aplikacja Synctuition trafiła na rynek w styczniu i w ciągu niespełna czterech miesięcy zyskała 3 mln stałych użytkowników. Oferuje ponad 13 tys. nagrań audio z tysięcy egzotycznych miejsc na świecie. W projekcie uczestniczyli także znani estońscy muzycy. W końcu 2019 r. Google uznało Synctuition za jeden z dziesięciu najszybciej rozwijających się startupów w Europie.
CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja imprezowa numerem 1 w Wielkiej Brytanii. Budzi obawy
W ocenie Allana Eesmaa, współzałożyciela Synctuition, szybki wzrost popularności aplikacji z nurtu tzw. mindfulness wynika z tego, że ludzie starają się uciec od strumienia negatywnych informacji i stresu wywołanego przez izolację, brak bezpośrednich kontaktów oraz problemy ekonomiczne. – Znaleźli się w pułapce we własnych domach, gdzie toną w potoku negatywnych informacji. Aby powrócić do wewnętrznej równowagi, zwracają się w stronę technologii – mówi Eesmaa portalowi Delfi.
Stąd popularność estońskiej aplikacji także za granicą. Szczególnie szybko zyskuje ona użytkowników w USA. Tutaj jest już na czwartym miejscu pod względem liczby instalacji. Najbardziej ją lubią mieszkańcy Los Angeles i okolic. Tamtejsze gwiazdy filmowe doceniły produkt i ich menedżerowie już kontaktowali się z Estończykami, proponując współpracę. – Jednym z pierwszych był Sean Rad, twórca popularnego serwisu randkowego Tinder. Podobnie zrobili menedżerowie gwiazd m.in. Justina Biebera, Ariany Grande, Kanye Westa i Demi Lovato. Chcą z nami współpracować, a my rozważamy różne warianty tej współpracy – wyjaśnił Estończyk.
CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja może „ścigać” uchylających się od kwarantanny