Jedną z głównych usług Pekao w tym zakresie jest elektroniczne finansowanie faktur. Jak to narzędzie działa?
Klient przysyła faktury do banku. Dokumenty, wszystkie lub w części, przesyłane są w formie elektronicznej paczki faktur przez system bankowości internetowej. Klient ma dostęp do całego zbioru faktur w ramach swojego rachunku i do niego należy decyzja, które z nich zostaną zapłacone i w jakiej kolejności oraz które faktury chce sfinansować w ramach przyznanego limitu.
To swego rodzaju faktoring, ale wykonywany przez system bankowości internetowej. Tutaj wyróżnikiem i zaletą jest to, że klient wybiera te, które chce finansować. Nie musi dostarczać do banku faktur w formie papierowej, co jest dużą zaletą w porównaniu z tradycyjnym modelem ich opłacania, oszczędza więc czas.
Poza tym klient w jednym miejscu widzi faktury, które przesłał do banku i które sfinansował, może nimi sprawnie zarządzać. To wszystko skraca czas realizacji, bo cały proces przebiega online, często w ciągu paru minut klient otrzymuje środki na rachunku.
Wszystko to poprawia płynność klienta – sam produkt z natury to robi, a prowadzenie całego procesu online ten efekt wzmacnia. To rozwiązanie kierowane głównie do większych i średnich przedsiębiorstw, ale dostępne jest również dla tych mniejszych.