Reklama
Rozwiń
Reklama

Robotyzacja na niskim poziomie

Liczba robotów przemysłowych użytkowanych w polskich zakładach produkcyjnych wciąż nie jest imponująca. Jedynie w branży motoryzacyjnej i maszynowej stopień robotyzacji sięga 90 proc.

Publikacja: 23.01.2017 20:37

Robotyzacja na niskim poziomie

Foto: 123RF

Rozwój technologii pozwala na coraz większą automatyzację pracy w zakładach produkcyjnych. Nic dziwnego, że branża rozwija się jak na drożdżach. W 2015 r. światowy sektor robotów przemysłowych był wart 32 mld dol. (dane obejmują sprzedaż, oprogramowanie i serwis) – wynika z raportu „Service Robotics Case Studies in Silicon Valley”. W zakładach przemysłowych na świecie pracuje już ponad 1,5 mln robotów. Do 2018 r. według Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR) globalna sprzedaż robotów przemysłowych będzie wzrastać średniorocznie o 15 proc.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Polak znów triumfuje w konkursie Dysona. Jego wynalazek ratuje rzeki
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes Ludzie Startupy
Polska AI pomoże naprawić zęby. Rewolucja w stomatologii?
Biznes Ludzie Startupy
Studia za granicą? Polski start-up otworzył do nich drzwi tysiącom
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama