Amazon uderzy w Allegro. Ale najbardziej ucierpi kto inny

Zapowiadane od lat wejście giganta to kolejny etap rozwoju sektora. W Polsce Amerykanie muszą zmierzyć się z chińskim AliExpress i z Allegro.

Publikacja: 02.02.2021 08:29

Prezes Amazona Jeff Bezos

Prezes Amazona Jeff Bezos

Foto: Bloomberg

Zwarcie o polskie wydatki internetowe wchodzi w decydującą fazę. Allegro już walczy z chińskim AliExpress, a teraz wejdzie na ring kolejny zawodnik wagi superciężkiej, czyli Amazon.

– Zwiększy się konkurencja i nastanie era „wyścigu zbrojeń”. W tej grze liczyć się będą podmioty, które stać na duże i szybkie inwestycje w dalszy rozwój oraz postępującą cyfryzację sprzedaży i procesu obsługi klienta – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, managing partner Unity Group. – Historycznie w takim wyścigu na każdym rynku, jaki atakował Amazon, ginęły firmy mało dynamiczne, o nisko scyfryzowanym modelu (zaczynając od księgarni, poprzez kolejne branże w USA) oraz firmy bez środków na inwestycje, koniecznych w perspektywie długiej walki – dodaje.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły