Reklama

Co oglądamy, słuchamy i czytamy w trakcie pandemii? Najnowsze dane

Empik, który za pośrednictwem aplikacji Empik Go umożliwia stały dostęp do wirtualnych książek, zbadał preferencje słuchaczy i czytelników.

Publikacja: 10.06.2020 12:33

Co oglądamy, słuchamy i czytamy w trakcie pandemii? Najnowsze dane

Foto: 123RF

Zestawienie najpopularniejszych trendów w czasie epidemii koronawirusa jasno pokazuje, że w tym okresie Polacy znaleźli chwilę dla kultury – w trakcie izolacji przeczytali ponad 50 mln e-stron oraz odsłuchali ponad 7 mln godzin historii w Empik Go.

Wśród cyfrowych książek najczęściej do biblioteki dodawano „Unf*ck yourself. Napraw sie!” Gary’ego Johna Bishopa, reportaż „Ginekolodzy” Izabeli Komendołowicz oraz thriller „Opiekunka” Sheryl Browne. Wśród audiobooków królowały natomiast „365 dni” Blanki Lipińskiej, a także „Pacjentka”, której autorem jest Alex Michaelides oraz oryginalny serial audio Empik Go, „Fucking Bornholm” z udziałem takich gwiazd jak Magdalena Różczka, Leszek Lichota, czy Michał Czernecki.

CZYTAJ TAKŻE: Epidemia streamingu. Władze dostrzegły źródło pieniędzy

– Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad rozwojem rynku e-booków i audiobooków przez stworzenie przyjaznej dla użytkownika aplikacji. Czas pandemii jednoznacznie wskazał, że te działania przynoszą efekty i wpisują się w trendy zmian naszego stylu życia – komentuje Kuba Piotrkowicz, szef treści cyfrowych w grupie Empik. I zapowiada, że już w czerwcu zadebiutują kolejne produkcje, m.in. mroczny audiobook „Kwestia ceny”, napisany przez Zygmunta Miłoszewskiego, czy „Pamiętnik Złodzieja Tlenu” – kontrowersyjny serial na podstawie hitowej książki anonimowego autora.

W ostatnim czasie popularność cyfrowych treści, w tym streamingu wyraźnie wzrosła. Z innych badań, firmy Blue Media, wynika, że aż 56 proc. z nas korzysta już z internetowych usług subskrypcyjnych. Co ciekawe, doceniamy usługi subskrypcyjne, m.in. za wygodę (48 proc. respondentów) i cenę (35 proc.), niż zakupy pojedynczej usługi lub produktu.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Polskie planszówki biją rekordy popularności. Pandemia pomogła

W ciągu ostatnich trzech lat odsetek osób deklarujących, że nie korzysta z żadnej tego typu usługi spadł o 18 punktów procentowych. Największą popularnością cieszą się serwisy streamingowe z filmami i serialami. Korzysta z nich jedna trzecia Polaków (skok o 11 punktów proc. w ciągu ostatniego roku). Ciągłym wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się też serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (zmiana z 13 na 15 proc.), prasy online (z 10 do 14 proc.) oraz e-booków i audiobooków (z 8 do 10 proc.).

Biznes Ludzie Startupy
Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama