Każda zmiana wprowadzana w firmie oznacza wyzwanie, a im struktura większa, tym komplikacji przybywa.
Z badania SCM World Mesa wynika, że za największe bariery przeprowadzenia transformacji cyfrowej menedżerowie wskazują brak odpowiednich umiejętności, jak również mocne podziały wewnętrzne i opór pracowników. Jednym z głównych ograniczeń jest także budżet na taki projekt.
Wyzwań cyfrowych nie brakuje
Droga do transformacji cyfrowej zatem nie jest usłana różami, czego wszyscy decydenci mogą nie być do końca świadomi.
– Już kiedy kilka lat temu IBM Institute for Business Value przeprowadzał badanie wśród szefów działów IT, jednym z najważniejszych wniosków była konieczność ścisłego powiązania inwestycji w cyfryzację z rozwojem biznesu i koncentracja na wynikach finansowych takich przedsięwzięć – zauważa Wojciech Niedziela, Technology Support Services Leader w IBM Polska.
W praktyce oznacza to konieczność przeniesienia decyzji o rozwoju IT na poziom strategiczny, co wymaga pewnej zmiany w mentalności zarządzających. – Coś takiego obserwujemy na przykład w branży bankowej, gdzie intensywne inwestycje w rozwiązania cyfrowe są podyktowane dostrzeżeniem potencjalnych zysków, które można uzyskać dzięki rozwojowi kanałów zdalnych – dodaje.