Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.06.2025 14:24 Publikacja: 24.10.2016 20:10
Foto: Bloomberg
Można rozbudować funkcjonalność systemów CRM, wykorzystując dane pochodzące z zewnętrznych platform big data, tzw. Data Management Platform (DMP).
– Big data to naturalny sojusznik systemów CRM. DMP to narzędzie gromadzące dane o internautach z wielu rozsianych po sieci źródeł, a następnie precyzyjnie segregujące je pod konkretne typy klientów, np. z uwagi na ich płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, intencje zakupowe, hobby czy miejsce zamieszkania etc. – wymienia Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. Zebranie takich informacji na własną rękę zajęłoby firmie bardzo dużo czasu. Prosty system CRM potrafi wprawdzie wskazać klienta, który może być zainteresowany zakupem produktu danego przedsiębiorstwa, ale pogłębionej analizy bez big data nie przeprowadzi. Nie pozwoli na przykład stwierdzić, czy daną osobę rzeczywiście stać na ten produkt. Rozmaite badania potwierdzają, że właśnie w tym kierunku zmierza biznes. Już teraz 70 proc. dużych firm wspomaga się danymi gromadzonymi i przetwarzanymi przez zewnętrzne platformy big data, zaś do 2019 r. tym tropem mają pójść już wszystkie duże organizacje – przewiduje firma badawcza IDC. Z kolei Gartner spodziewa się, że dzięki analityce big data do 2020 r. 80 proc. procesów biznesowych w firmach zostanie zmodernizowanych.
Rodzimy start-up Revoize idzie śladem polskiego jednorożca ElevenLabs. Stworzył technologię, która w czasie rzec...
Międzynarodowe Forum Rolnictwa Regeneratywnego BIO_REACTION 2025 odbędzie się już 12 czerwca br. w Pierzchnie koło Kórnika.
Na rynek wchodzi polska aplikacja AI wspierająca firmy różnych sektorów gospodarki, jednostki naukowe i instytut...
Firmy inwestują w AI, by usprawnić obsługę klienta, ale klienci wolą kontakt z człowiekiem niż z botem. Czy da s...
Do firm i badaczy, którzy pracują nad alternatywą dla drobiu, ryb czy nabiału, płynie coraz więcej pieniędzy. Cz...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Trzy Polki zdigitalizowały biznes oparty na igle i nitce, pokazując, że innowacją mogą być tradycyjne usługi kra...
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas