Aktualizacja: 13.05.2025 09:44 Publikacja: 24.10.2016 20:10
Foto: Bloomberg
Można rozbudować funkcjonalność systemów CRM, wykorzystując dane pochodzące z zewnętrznych platform big data, tzw. Data Management Platform (DMP).
– Big data to naturalny sojusznik systemów CRM. DMP to narzędzie gromadzące dane o internautach z wielu rozsianych po sieci źródeł, a następnie precyzyjnie segregujące je pod konkretne typy klientów, np. z uwagi na ich płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, intencje zakupowe, hobby czy miejsce zamieszkania etc. – wymienia Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. Zebranie takich informacji na własną rękę zajęłoby firmie bardzo dużo czasu. Prosty system CRM potrafi wprawdzie wskazać klienta, który może być zainteresowany zakupem produktu danego przedsiębiorstwa, ale pogłębionej analizy bez big data nie przeprowadzi. Nie pozwoli na przykład stwierdzić, czy daną osobę rzeczywiście stać na ten produkt. Rozmaite badania potwierdzają, że właśnie w tym kierunku zmierza biznes. Już teraz 70 proc. dużych firm wspomaga się danymi gromadzonymi i przetwarzanymi przez zewnętrzne platformy big data, zaś do 2019 r. tym tropem mają pójść już wszystkie duże organizacje – przewiduje firma badawcza IDC. Z kolei Gartner spodziewa się, że dzięki analityce big data do 2020 r. 80 proc. procesów biznesowych w firmach zostanie zmodernizowanych.
Trzy Polki zdigitalizowały biznes oparty na igle i nitce, pokazując, że innowacją mogą być tradycyjne usługi kra...
Rodzima firma rozwija aplikację, która ma identyfikować w produktach przemysłowych szkodliwe substancje. Wystarc...
To rewolucja w świecie online – Polacy pracują nad technologią, która pozwoli poczuć uścisk dłoni rozmówców będą...
Połączyli modę i algorytmy sztucznej inteligencji – stworzyli unikalny produkt, po który sięgają internetowi twó...
Specjaliści od sztucznej inteligencji z Krakowa opracowali Trump Sentiment Index, darmowe narzędzie AI do śledze...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas