Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 09:24 Publikacja: 24.10.2016 20:10
Foto: Bloomberg
Można rozbudować funkcjonalność systemów CRM, wykorzystując dane pochodzące z zewnętrznych platform big data, tzw. Data Management Platform (DMP).
– Big data to naturalny sojusznik systemów CRM. DMP to narzędzie gromadzące dane o internautach z wielu rozsianych po sieci źródeł, a następnie precyzyjnie segregujące je pod konkretne typy klientów, np. z uwagi na ich płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, intencje zakupowe, hobby czy miejsce zamieszkania etc. – wymienia Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. Zebranie takich informacji na własną rękę zajęłoby firmie bardzo dużo czasu. Prosty system CRM potrafi wprawdzie wskazać klienta, który może być zainteresowany zakupem produktu danego przedsiębiorstwa, ale pogłębionej analizy bez big data nie przeprowadzi. Nie pozwoli na przykład stwierdzić, czy daną osobę rzeczywiście stać na ten produkt. Rozmaite badania potwierdzają, że właśnie w tym kierunku zmierza biznes. Już teraz 70 proc. dużych firm wspomaga się danymi gromadzonymi i przetwarzanymi przez zewnętrzne platformy big data, zaś do 2019 r. tym tropem mają pójść już wszystkie duże organizacje – przewiduje firma badawcza IDC. Z kolei Gartner spodziewa się, że dzięki analityce big data do 2020 r. 80 proc. procesów biznesowych w firmach zostanie zmodernizowanych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Zespół rodzimych naukowców, we współpracy z inwestorami, chce pokonać problem, z którym zmaga się dziś 5 proc. E...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Polskie boty biorą się za badania obrazowe – analizują m.in. wyniki tomografii komputerowej i skany MRI mózgu. D...
Finansują m.in. wiodące w świecie innowacji firmy Figure AI i Anduril, tworzące humanoidy i bezzałogowce-kamikaz...
17 września 2025r. w zabytkowym Dworze w Tomaszowicach pod Krakowem odbyła się XIII edycja Gali e-Commerce Polsk...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Pięcioro polskich studentów znalazło się w elitarnym gronie uczestników tegorocznej edycji programu Huawei Seeds...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas