IKEA ma nieco ponad 10 sklepów w całym kraju, ale jest marką doskonale znaną. Otwarcie sklepu internetowego jeszcze przed wejściem zakazu handlu w niedzielę okazało się doskonałym krokiem. Firma dzięki niemu zbudowała w bardzo szybkim tempie przeciwwagę dla kanału sprzedaży tradycyjnej.
Online górą
– Jestem od roku na stanowisku prezesa IKEA w Polsce i był to bardzo intensywny rok i pełen sukcesów. Nasze przychody w roku finansowym kończącym się w sierpniu wyniosły ok. 4,5 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Polska jest wciąż w gronie najszybciej rosnących dla IKEA rynków na świecie – mówi Carolina García Gómez, prezes IKEA Poland. – Mieliśmy 33 mln użytkowników i ponad 118 mln wizyt na naszej stronie internetowej, a sprzedaż online to już 10 proc. naszych obrotów w Polsce.
CZYTAJ TAKŻE: Ikea chce otworzyć e-sklep, także z meblami innych producentów
Obowiązujące od marca 2018 r. ograniczenia sprzedaży w niedzielę mocno wpłynęły na handel. Najbardziej negatywny efekt wcale nie dotyczy sprzedawców żywności, tylko innych kategorii, takich jak odzież, buty, elektronika czy artykuły domowe.