– Nie jestem zaskoczony informacją Gemiusa i PBI. Pokazuje ona, że rynek dojrzewa do tego, że jednoźródłowy pomiar mediów elektronicznych jest przyszłością. Gemiusa postrzegam jako jednego z ważnych dostawców technologii, a to, że tworzą się potencjalne konsorcja do budowy zapowiadanego przez Telemetrię Polską prototypu pomiaru, uważam za korzystne i naturalne – mówi Michał Wigurski, szef Programu Telemetria Polska przy Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.
– Jednoźródłowe badanie mediów elektronicznych musi spełniać dwa dodatkowe kryteria. Jednym z nich jest reprezentatywność panelu badawczego, a kolejnym akceptacja standardu przez rynek. Nad takim standardem pracujemy wspólnie z rynkiem od kilku miesięcy. To, w jakim stopniu prace są zaawansowane zamierzamy przedstawić w przyszłym tygodniu na naszej konferencji w Szkole Głównej Handlowej. Ta konferencja to kolejne zaproszenie dla rynku do współpracy. Jesteśmy przekonani, że razem zbudujemy nowy standard pomiaru konsumpcji mediów, z którego rynek będzie korzystał – dodaje
– Eksperymentalny mikropanel badawczy działa od sierpnia 2019. Składa się na niego prawie 500 mierników rozproszonych geograficznie zgodnie z założeniami eksperymentów badawczych. W drugim kwartale tego roku liczba ta urośnie do tysiąca. Zakładamy, iż do połowy roku wypracujemy z Rynkiem założenia Prototypu Pomiaru, które będzie mogło zostać wykorzystane w docelowym panelu badawczym (10.000 gospodarstw), w trzecim kwartale rozpoczniemy budowę prototypu pomiaru opartego o panel obejmujący 2 tys. gospodarstw domowych – informuje Michał Wigurski.
Pery: jesteśmy gotowi do współpracy przy budowie standardu
Czy Gemius i PBI zamierzają współpracować przy badaniu Telemetrii? Na to pytanie Gemius najpierw odpowiedział wymijająco. – Jest to niezależny projekt Gemiusa i Polskich Badań Internetu. O dalszych kierunkach rozwoju badania będziemy rozmawiać z naszymi partnerami oraz zainteresowanymi stronami – odpowiedziano nam.
Późnym wieczorem w środę komunikat firmy został uzupełniony o wypowiedź Marcina Perego, prezesa Gemiusa. – Chcielibyśmy, aby projekt realizowany przez Gemius przyczynił się do istotnego rozwoju badań medialnych, nad którego nowym standardem pracują organizacje zrzeszające reklamodawców, agencje i domy mediowe oraz właścicieli mediów, a także KRRiT z Telemetrią Polską, która oficjalnie zapowiedziała jeszcze w tym roku budowę panelu 2000 gospodarstw domowych. Gemius jest technologicznie i organizacyjnie gotowy do udziału w takich projektach i jeżeli tylko nasi partnerzy będą chcieli korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy, jesteśmy gotowi na współpracę w zakresie budowy nowego standardu pomiaru konsumpcji mediów w Polsce – brzmi ta wypowiedź.
– Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie – komentuje cytowany w informacji prasowej Gemiusa i PBI Paweł Laskowski, prezes PBI.