Dotarcie do klienta, a tym bardziej przekonanie go do pozostania w sklepie, nieporzucania koszyka i dokonanie finalnie zakupu to wyzwanie dla wszystkich działających w handlu. Ale w e-commerce jest to szczególnie trudne. Dla branży Świętym Graalem jest każde skuteczne rozwiązanie, które pomoże zamienić internautów odwiedzających e-sklep w kupujących. Być może ma je polski startup Notipack – stworzył system, który ma zwiększyć tzw. konwersję nawet o kilkanaście procent. Wszystko dzięki dynamicznym komunikatom oraz powiadomieniom ze spersonalizowaną treścią.
„Motywatory” zdają egzamin za oceanem
W poprzednich latach dość powszechne były internetowe strony z wyskakującymi okienkami reklamującymi jakiś produkt czy namawiającymi nas do skorzystania z usług. Tyle że z reguły te działania odnosiły odwrotny skutek – irytowały odwiedzających i zniechęcały do przebywania na takiej witrynie. Po latach idea pojawiających się powiadomień powraca. I tym razem ma być skuteczna. Tak twierdzi Wiktor Salamon, twórca Notipacka, który stawia na różnego rodzaju „motywatory” w postaci np. dynamicznych notyfikacji, spersonalizowanych komunikatów czy promocji. Te zdają egzamin za oceanem.
CZYTAJ TAKŻE: Telezakupy wracają do Polski w wielkim stylu
Salamon zainsiprował się właśnie amerykańskimi rozwiązaniami. Ponad dwa lata obserwował trend pojawiający się na tamtejszych portalach oraz w sklepach internetowych i zauważył niemal powszechne użycie okienek z powiadomieniami, które wyskakiwały podczas przeglądania strony. Do wzmożonych działań nad własną aplikacją zmobilizowała go pandemia. Zaryzykował, rzucił pracę na etacie i poświęcił się budowie rozwiązania, które pomaga sprzedawcom w dotarciu do potencjalnych klientów i kierowaniu do nich spersonalizowanego komunikatu. – Czas pandemii na pewno był trudny dla wielu branż, ale dla e-commerce to moment żniw. Ludzie początkowo zamknięci w domach, a potem zaskakiwani kolejnymi lockdownami przenieśli swoje nawyki zakupowe do internetu. Wiele sklepów nie było gotowych na taki boom, a ich strony internetowe nie były dopasowane do realiów – wspomina założyciel Notipacka.
Wzrost konwersji
Narzędzie, którego pomysłodawcą jest Salamon, umożliwia administratorom stron internetowych umieszczanie na nich powiadomień. Mogą to być informacje o zainteresowaniu danym produktem, opinie na jego temat czy też powiadomienia o aktualnej promocji. Klient sklepu, dzięki odpowiedniemu widgetowi, może być też szybko powiadomiony o sposobach kontaktu ze sprzedawcą, a ten – dzięki tzw. e-mail popup – może uzyskać cenny kontakt do kupującego.