W 2020 r. aż 69 proc. wszystkich kampanii cyfrowych będzie realizowanych przy pomocy technologii programmatic w porównaniu z 65 proc. w roku ubiegłym. Kwoty też działają na wyobraźnię: wydatki na programmatic wyniosą w 2020 r. blisko 127 mld dolarów, a w przyszłym roku będzie to o 20 mld dolarów więcej – prognozuje firma analityczna Zenith.
Jak Europejczycy kupują powierzchnię reklamową w sieci? Okazuje się, że 70 proc. reklam typu display oraz połowa reklam wideo nabywana jest w modelu programatycznym – wynika z raportu IAB.
CZYTAJ TAKŻE: Przełom w reklamach online. W tym roku kampanie wesprze AI
– Lawina reklam, jakie pojawiły się w siec, sprawiła, że nasi odbiorcy wykształcili w sobie coś, co nazywa się ślepotą banerową. Dziś, aby precyzyjnie dotrzeć z przekazem do odbiorcy, marketerzy coraz częściej opierają swoje strategie na analizie danych, które są także fundamentem reklamy realizowanej w modelu programatycznym – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Marketerzy coraz częściej wykorzystują programmatic, który napędzany jest sztuczną inteligencją. Co ważne, dane wykorzystywane w takich kampaniach są poddawane anonimizacji, a zatem nie można na ich podstawie wskazać konkretnej osoby. Do dyspozycji natomiast zostaje „esencja” informacyjna, która pozwala przewidzieć zachowanie użytkowników internetu i przygotować dla nich spersonalizowane propozycje.