Internet zarobi na świętach, właśnie trwa szczyt prezentowy

Choć do świąt jeszcze sporo czasu, e-handel notuje szczyt zakupów już teraz. Większość Polaków planuje zakup prezentów podczas tegorocznego sezonu bożonarodzeniowego w sklepach online, co zapowiada dla branży wyjątkowo udany sezon.

Publikacja: 11.12.2018 09:10

Internet zarobi na świętach, właśnie trwa szczyt prezentowy

Foto: Bloomberg

Na świętach nigdy nie lubiliśmy oszczędzać i choć w badaniach deklarujemy, iż nie zadłużamy się specjalnie z tego powodu, to sklepowa rzeczywistość pokazuje co innego. Z już 21. edycji badania Deloitte wynika, że konsumenci w tym roku deklarują zwiększenie wydatków świątecznych o 6 proc. do niemal 1,2 tys. zł na rodzinę.

Polacy wydają na święta Bożego Narodzenia ponad 20 mld zł, a cały rynek internetowych zakupów to ok. 50 mld zł rocznie, co pokazuje, jak ważny jest ten okres również dla branży internetowej. 58 proc. ankietowanych w badaniu Deloitte zapowiada, iż podarunki z tej okazji chce kupować w internecie, co oznacza kolejny rok wzrostu znaczenia kanału na rynku handlowym.

Pozostało 86% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji
Biznes Ludzie Startupy
Reaktory jądrowe coraz mniejsze. Ten szwajcarski liliput może odmienić energetykę
Biznes Ludzie Startupy
Koniec leżanek. Badanie serca będą bardziej mobilne, wygodne i skuteczne
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja wchodzi do szpitali. Polskie firmy mają nowatorskie rozwiązania
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni