Wiele rodzin czeka po kilka miesięcy z wymianą telewizora, by przy okazji świąt zrobić wymarzony prezent dla wszystkich. Przedstawiciele portalu Arena.pl przeanalizowali dla „Rzeczpospolitej” najpopularniejsze zakupy choinkowe w ostatnich dwóch tygodniach. Aleksandra Kizielewicz, marketing manager w Arena.pl, tłumaczy, że zauważalne jest wzmożone zainteresowanie telewizorami, a dotyczy to zwłaszcza stosunkowo dużych przekątnych – o wielkości od 49 cali. – Są to urządzenia najczęściej wybierane przez polskich internautów – podkreśla.
Sięgamy po 55 cali, ale coraz odważniej również po telewizory 65- i 75-calowe. W sumie sprzedaż tych 55-calowych i większych to już ponad połowa rynku TV.
Nie tylko szukamy dużych ekranów, ale chcemy także mieć tzw. inteligentny telewizor, czyli smart, który podłączony do internetu zaproponuje dodatkowe treści. I nie jest to – jak bywało w poprzednich latach – wyłącznie gadżet, gdy kupowaliśmy odbiorniki smart TV, ale i tak działały one offline. Samsung podał nam, że ponad 70 proc. jego nowych telewizorów w Polsce jest online.
A które modele są w przedświątecznym okresie najpopularniejsze? Wyniki dostarczone przez serwis Arena wskazują, że najchętniej kupujemy 55-calowe urządzenia koreańskich producentów: Samsunga UE55NU8042, który kosztuje 3749 zł, oraz model 4K 55UK6500 od LG, w cenie 2309 zł. Zainteresowaniem cieszy się także polska marka Manta. Model 55LUN57T wyróżnia ekran o rozdzielczości 3840 x 2160 UHD 4K. Ale dziś 4K to już niemal rynkowy standard. Teraz czeka nas kolejny technologiczny skok, czyli 8K (a to aż cztery razy większe nasycenie obrazu niż w 4K i 16-krotnie wyższe niż w przypadku popularnego niegdyś Full HD).
Magnesem do zakupów są również nowe rozwiązania technologiczne. Zainteresowanie budzą telewizory OLED, w których niezauważalne jest rozmycie obrazu, i te wyposażone w głosowych asystentów oraz AI, czyli sztuczną inteligencję (odbiornik rozumie nasze polecenia, można sterować nim bez pilota).