Już 1 września startuje MasterMatch.Online – rodzima platforma dla przedsiębiorców, kadry decyzyjnej oraz profesjonalnych usługodawców B2B. Serwis, który służy do budowania relacji i wymiany wiedzy między nimi, ma jednak różnić się od innych serwisów społecznościowych – to sieć, w której algorytmy połączą ze sobą najbardziej pasujące osoby na podstawie zgłoszonego problemu i wiedzy koniecznej do jego rozwiązania. Twórcy warszawskiego startupu podkreślają, że nie jest to jednak wyszukiwarka ludzi aktywnych zawodowo jak LinkedIn ani usługa zleceń pracy jak Fiverr. – To zupełnie innowacyjny program, dzięki któremu można nawiązać relacje biznesowe z partnerami i ekspertami z całego świata, dzieląc się doświadczeniem lub bezpośrednio monetyzując swoją wiedzę – wyjaśnia Marek Bryła, współzałożyciel serwisu.

To nie Instagram, ani TikTok

Za MasterMatch.Online stoją wspomniany Bryła i Joanna Mosur. On to wszechstronny programista i architekt oprogramowania z ponad 14-letnim doświadczeniem, który pracował zarówno w start-upach, jak i na zlecenie międzynarodowych korporacji. Jest autorem kilku aplikacji mobilnych popularnych w sklepie Google Play (Ortogratka oraz Kamery Drogowe). Z kolei Mosur doświadczenie zawodowe zbierała w firmach zarówno nad Wisłą, jak i za oceanem (w USA i Kanadzie). Studiowała m.in. w Szwecji, Stanach Zjednoczonych oraz Irlandii. Prowadzi własny e-commerce CorkVillage.com.

Oboje zdecydowali się połączyć siły, by zaoferować serwis działający na zasadzie networkingu, łączący ze sobą osoby, które potrzebują wymienić się wiedzą w takich obszarach jak: zarządzanie procesami lub zespołem, budowanie strategii biznesu, a także finanse, prawo czy marketing.

– MasterMatch.Online rozwiązuje potrzeby przedsiębiorców, którzy większość czasu poświęcają na prowadzenie firmy. U nas taka osoba pisze, czego potrzebuje i od razu dostaje eksperta, który może mu pomóc. Nie ograniczamy naszym użytkownikom zasięgów, aby płacili za to, by być widocznym i nie muszą oni wstawiać swoich zdjęć jak na Instagramie czy nagrywać filmów jak na TikToku. Przedsiębiorcy nie mają czasu na takie aktywności – mówi Marek Bryła. I zaznacza, że w MasterMatch.Online to sztuczna inteligencja (AI) sugeruje kontakty na podstawie potrzeb biznesowych.

– W ciągu kilku godzin możemy umówić się na spotkanie online i porozmawiać o biznesie z osobą z dowolnego miejsca na świecie, z uwzględnieniem kalendarzy obu stron. Dzięki technologii AI nasza platforma jest w stanie przejrzeć i dopasować profile osób 200 razy szybciej niż pracownik, który robiłby to manualnie – dodaje Bryła.

Pomysł na biznes to efekt pandemii

Jak tłumaczą w warszawskim start-upie, MasterMatch.Online powstał w odpowiedzi na potrzeby, jakie pojawiły się w świecie biznesu po pandemii. Joanna Mosur wskazuje, iż Covid-19 doprowadził do sytuacji, w której wiele spotkań biznesowych nadal odbywa się online, a przedsiębiorcy budują kontakty poprzez nowoczesne formy networkingu. – Nasz serwis, w odróżnieniu od innych platform biznesowych, gdzie samemu trzeba szukać grup lub osób z daną wiedzą, oferuje nie tylko szybką i celowaną selekcję ekspertów, ale także możliwość nawiązywania relacji biznesowych przez autentyczną rozmowę. Każdy, kto zarejestruje się w portalu ma możliwość zaoferowania trzech bezpłatnych konsultacji. Ich jakość i przydatność jest weryfikowana i oceniana za pomocą gwiazdek w pięciu konkretnych kryteriach przez tzw. mastera, który potrzebował wiedzy. Potem użytkownik może wykupić opcję premium i oferować swoje konsultacje odpłatnie – wyjaśnia Mosur.

Dyrektorka ds. operacyjnych w start-upie zaznacza, że platforma jest dostępna na wszystkich przeglądarkach internetowych, a od tego tygodnia będzie dostępne to innowacyjne rozwiązanie w postaci aplikacji mobilnej. Oprogramowanie dostępne będzie zarówno w Apple Store, jak i Google Play.