Halland czy Haaland? Szwedzki region ma dość piłkarza City

Pomyłka w pisowni na pewno sprawi, że zamiast zdjęć pięknego regionu internauta zobaczy zdjęcia piłkarza. Ale nawet pisząc nazwę regionu dobrze, może trafić na sławnego Norwega.

Publikacja: 03.11.2022 14:00

Halland czy Haaland? Szwedzki region ma dość piłkarza City

Foto: By Bex Walton - https://www.flickr.com/photos/bexwalton/52365037828/, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=123864796

Szwedzi apelują na Twitterze o sprawdzanie pisowni nazwiska piłkarza, Google jest skonfudowane po pytaniu o Hallanda, a szef rady turystycznej szwedzkiego regionu ma już tego wszystkiego dosyć. Halland to szwedzki region nad cieśniną Kattegat znany z pięknych plaż i widoków, a Erling Braut Haaland to młody norweski piłkarz od lipca 2022 roku reprezentujący barwy klubowe Manchester City.

- Jesteśmy Halland, on jest Haalandem. Popularność futbolu całkowicie tłumi naszą obecność w internecie. Ku naszej rozpaczy widzimy, że wszystkie nasze wysiłki promujące Halland szybko znikają. Jeżeli nic nie zostanie zrobione, obawiamy się, że nasz drogi region może stać się zapomnianą Atlantydą, miejscem znanym tylko z opowieści i starożytnych pism – twierdzi, pół żartem pół serio, Jimmy Sandberg, szef organizacji Visit Halland w cytowanym przez BBC liście otwartym.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów