Halland czy Haaland? Szwedzki region ma dość piłkarza City

Pomyłka w pisowni na pewno sprawi, że zamiast zdjęć pięknego regionu internauta zobaczy zdjęcia piłkarza. Ale nawet pisząc nazwę regionu dobrze, może trafić na sławnego Norwega.

Publikacja: 03.11.2022 14:00

Halland czy Haaland? Szwedzki region ma dość piłkarza City

Foto: By Bex Walton - https://www.flickr.com/photos/bexwalton/52365037828/, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=123864796

Szwedzi apelują na Twitterze o sprawdzanie pisowni nazwiska piłkarza, Google jest skonfudowane po pytaniu o Hallanda, a szef rady turystycznej szwedzkiego regionu ma już tego wszystkiego dosyć. Halland to szwedzki region nad cieśniną Kattegat znany z pięknych plaż i widoków, a Erling Braut Haaland to młody norweski piłkarz od lipca 2022 roku reprezentujący barwy klubowe Manchester City.

- Jesteśmy Halland, on jest Haalandem. Popularność futbolu całkowicie tłumi naszą obecność w internecie. Ku naszej rozpaczy widzimy, że wszystkie nasze wysiłki promujące Halland szybko znikają. Jeżeli nic nie zostanie zrobione, obawiamy się, że nasz drogi region może stać się zapomnianą Atlantydą, miejscem znanym tylko z opowieści i starożytnych pism – twierdzi, pół żartem pół serio, Jimmy Sandberg, szef organizacji Visit Halland w cytowanym przez BBC liście otwartym.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes Ludzie Startupy
Najwięcej wart polski start-up zyskuje następcę. Plany światowej ekspansji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes Ludzie Startupy
Polska aplikacja AI pomoże firmom zdobyć pieniądze z UE
Biznes Ludzie Startupy
Polacy znaleźli sposób na boty. Potężna niechęć społeczeństwa
Biznes Ludzie Startupy
Do naszego jadłospisu trafią algi, glony i owady. Polska może być liderem
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont