Senuto rusza w świat z narzędziem do SEO

Od marca polski start-up analityczny udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech.

Publikacja: 27.04.2023 21:43

Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych

Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych

Foto: Adobe Stock

We wrześniu 2022 r. Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress. Już wówczas założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał, że jednym z celów w 2023 r. będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Firma już od 2014 roku dostarcza danych każdemu, kto walczy o wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Na co dzień z aplikacji Senuto korzystają nie tylko specjaliści SEO, ale także właściciele e-commerce, content i marketing managerowie czy SEO copywriterzy.

Firma już realizuje swoje założenia. Od marca 2023 polski start-up udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech. Już teraz w tych krajach analizuje co miesiąc od blisko 4 do 5 milionów fraz. W planach jest uruchomienie platformy na kolejnych rynkach.

Miesiąc wytężonej pracy

– Rozszerzenie naszych usług na kolejne kraje w Europie to ogromne wyzwanie na wielu polach. Przygotowanie aplikacji na każdy nowy rynek to zadanie potężnych rozmiarów. W jego realizację angażuje się wiele osób, m.in. deweloperzy oraz analitycy danych – mówi Damian Sałkowski, prezes Senuto.

Ważnym aspektem wdrożenia były także same tłumaczenia treści. – Jednym z naszych głównych celów było zadbanie o to, by przełączanie się na języki działało płynnie i w miarę możliwości automatycznie - w zależności od narodowości użytkownika - mówi Adam Skrzypek, product manager w Senuto. - Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w praktycznie każdym miejscu aplikacji. Proces trwał więc długo. Wielokrotnie wszystko testowaliśmy, poprawialiśmy, znowu testowaliśmy – aż do osiągnięcia zadowalającego efektu – dodaje.

Zagraniczne wersje aplikacji Senuto mają podobnie jak polska, zdecydowanie więcej danych niż konkurencyjne narzędzia. Zbieranie ich zajmuje blisko miesiąc wytężonej pracy. W tym czasie specjaliści tworzą bazę, z którą można zacząć działać na wybranym rynku. Proces jednak nie kończy się w tym miejscu.

Czytaj więcej

Polskie pieniądze na niemiecki start-up. Sprytna alternatywa dla ładowania aut

– To potężne narzędzie z dużą bazą danych daje firmom wskazówki prowadzące do poprawy widoczności i zwiększenia liczby odbiorców. To z kolei może znaleźć swoje odzwierciedlenie np. we wzroście przychodów. Co ważne nie trzeba ograniczać się tu tylko do Polski. Dzięki danym z innych krajów firmy mają większe szanse na budowanie rozpoznawalności i odniesienie sukcesu na arenie międzynarodowej – dodaje Damian Sałkowski.

Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych. SEO i związane z nim zasady gry potrafią zmieniać się niemal z prędkością światła. To może wprowadzać spory chaos w działania poszczególnych firm czy zespołów. Senuto ma pomóc w standaryzacji dobrych praktyk SEO.

Kolejne kraje w zasięgu

Firma ma dalsze plany ekspansji międzynarodowej. Platforma w pełnej wersji będzie wkrótce dostępna także m.in. w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii czy we Włoszech. Użytkownicy z tych krajów oraz polskie firmy działające na tych rynkach będą mogły skutecznie korzystać ze wszystkich funkcji aplikacji Senuto i w ten sposób usprawniać swoje strategie SEO oraz optymalizować działania w Internecie. Polski startup w tych obszarach wspiera WhitePress, wiodąca platforma content marketingowa w Europie, która obecnie funkcjonuje już na 27 rynkach.

Czytaj więcej

Potężne polskie algorytmy. Które start-upy rozwijają sztuczną inteligencję

– Od września ubiegłego roku intensywnie pracujemy nad sprawną synergią produktów i mocną integracją usług obu marek. Jednym z pierwszych efektów naszych wspólnych działań jest narzędzie AI Media Planner, które w praktyce ma wspierać marketingowców i specjalistów SEO w obszarze dystrybucji treści – mówi Paweł Strykowski, prezes WhitePress. - Senuto wspieramy nie tylko w pracy nad produktami, ale także w osiąganiu przyjętych celów związanych z ekspansją zagraniczną. Wiemy, że na polskim rynku platforma ta jest liderem wśród rozwiązań analitycznych, chcemy więc, żeby ten potencjał dostrzegły zagraniczne firmy. Mamy w tym doświadczenie ze względu na profil działalności WhitePress i naszą obecność na wielu rynkach - dodaje.

We wrześniu 2022 r. Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress. Już wówczas założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał, że jednym z celów w 2023 r. będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Firma już od 2014 roku dostarcza danych każdemu, kto walczy o wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Na co dzień z aplikacji Senuto korzystają nie tylko specjaliści SEO, ale także właściciele e-commerce, content i marketing managerowie czy SEO copywriterzy.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił