We wrześniu 2022 r. Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress. Już wówczas założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał, że jednym z celów w 2023 r. będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Firma już od 2014 roku dostarcza danych każdemu, kto walczy o wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Na co dzień z aplikacji Senuto korzystają nie tylko specjaliści SEO, ale także właściciele e-commerce, content i marketing managerowie czy SEO copywriterzy.
Firma już realizuje swoje założenia. Od marca 2023 polski start-up udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech. Już teraz w tych krajach analizuje co miesiąc od blisko 4 do 5 milionów fraz. W planach jest uruchomienie platformy na kolejnych rynkach.
Miesiąc wytężonej pracy
– Rozszerzenie naszych usług na kolejne kraje w Europie to ogromne wyzwanie na wielu polach. Przygotowanie aplikacji na każdy nowy rynek to zadanie potężnych rozmiarów. W jego realizację angażuje się wiele osób, m.in. deweloperzy oraz analitycy danych – mówi Damian Sałkowski, prezes Senuto.
Ważnym aspektem wdrożenia były także same tłumaczenia treści. – Jednym z naszych głównych celów było zadbanie o to, by przełączanie się na języki działało płynnie i w miarę możliwości automatycznie - w zależności od narodowości użytkownika - mówi Adam Skrzypek, product manager w Senuto. - Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w praktycznie każdym miejscu aplikacji. Proces trwał więc długo. Wielokrotnie wszystko testowaliśmy, poprawialiśmy, znowu testowaliśmy – aż do osiągnięcia zadowalającego efektu – dodaje.
Zagraniczne wersje aplikacji Senuto mają podobnie jak polska, zdecydowanie więcej danych niż konkurencyjne narzędzia. Zbieranie ich zajmuje blisko miesiąc wytężonej pracy. W tym czasie specjaliści tworzą bazę, z którą można zacząć działać na wybranym rynku. Proces jednak nie kończy się w tym miejscu.