Aktualizacja: 13.03.2025 03:11 Publikacja: 24.04.2023 08:04
Swobbee rozwija tzw. bateriomaty. Ze stacji, w których użytkownicy elektrycznych jednośladów mogą wymienić akumulator, korzystają już m.in. takie firmy jak Bolt czy DPD.
Foto: Swobbee
Stacje „tankowania” pojazdów elektrycznych to rozwiązanie, które sprawdza się głównie w przypadku samochodów. Dla lekkich środków transportu, które są kluczowym elementem dynamicznego rozwoju rynku mikromobilności, czasochłonne ładowanie akumulatorów, przy konieczności szybkiego przemieszczania się po mieście, np. przez kurierów, mija się z celem. Alternatywą stają się w tym wypadku punkty wymiany baterii. Innowacyjny koncept rozwija właśnie Swobbee. Z ich rozwiązania korzystają już takie firmy jak Bolt i Tier. Ta ostatnia w ub. r. postawiła w Warszawie pierwszy tego typu tzw. bateriomat dla swoich hulajnóg pożyczanych na minuty.
Sztuczna inteligencja bierze się za księgowych. Rodzima spółka Spice Solutions stworzyła narzędzie, które ma weryfikować standard jakości ich usług. A robi to w imponującym tempie. AI w 13 sekund sprawdza 4 tys. plików.
Start-up Ataraxis, zajmujący się medycyną precyzyjną wspieraną przez AI, pozyskał od inwestorów ponad 20 mln dol. Pieniądze wyłożyli m.in. Peter Thiel, guru Doliny Krzemowej, twórca PayPala, oraz czołowi badacze z OpenAI i DeepMind.
Innowatorzy z Polski mają coraz więcej zastosowań dla sztucznej inteligencji, a niektóre z projektów rodzimych start-upów stanowią prawdziwą rewolucję.
Mające polskie korzenie spółka inżynieryjno-biotechnologiczna uFraction8 opracowała nowe metody produkcji mięsa komórkowego, czyli takiego, które nie było częścią żywego, kompletnego zwierzęcia. Ma to poprawić słabą opłacalność wytwarzania alternatywnej żywności.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Polsko-niemiecki start-up KYP.ai sięga po sztuczną inteligencję, by nakierowywać firmy na „trajektorię hiper wydajności”. Teraz do tego celu chce wykorzystać chiński model DeepSeek.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W lutym najlepszym tego przykładem był Lidl czy Polenergia eMobility. Sprawdzamy ile aktualnie kosztuje ładowanie auta elektrycznego.
Wielkopolski producent autobusów dostarczy w przyszłym roku trolejbusy do Vancouver. To jedno z największych zamówień w historii firmy.
Mercedes wchodzi w kolejną fazę elektryfikacji. i tak nowe e-auta będą wyglądać jak modele spalinowe. Swojej elektrycznej wersji doczeka się najlepiej sprzedający się Mercedes na świecie - SUV GLC.
W 2025 roku Tesla odnotowuje znaczne spadki sprzedaży na najważniejszych rynkach, przy czym szczególnie firma Elona Muska dotknięta zostanie w Chinach, Europie i Australii.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Dopłaty do zakupu elektrycznych ciężarówek, budowy dla nich szybkich stacji ładowania oraz sieci przyłączeniowych będą warte łącznie 6 mld zł. Nabór wniosków rusza w przyszłym tygodniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas