„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 21.12.2024 16:00 Publikacja: 17.09.2024 06:57
Stimy AI wspiera uczniów w nauce matematyki. Twórcy platformy zdobyli inwestorów i szykują się do ekspansji. Chce wykroić sobie kawałek wartego ponad 11 mld dol. rynku aplikacji edukacyjnych
Foto: AdobeStock
Za nowatorskim projektem stoi Mark Zollner, absolwent University of York, który wcześniej rozwijał nad Wisłą takie projekty, jak LiveCall czy GrowthForge.io. Od grudnia kieruje nowym przedsięwzięciem – platformą edukacyjną wykorzystującą sztuczną inteligencję, która ma zrewolucjonizować naukę matematyki. Do pomysłu przekonał już inwestorów. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, Stimy AI wsparli właśnie AIP Seed, polski fundusz venture capital oraz Simpact Ventures, znany inwestor z Europy Środkowo-Wschodniej. Łączna inwestycja w tzw. rundzie pre-seed o wartości niemal 340 tys. dol. ma na celu wsparcie globalnej ekspansji start-upu oraz rozwój zaawansowanych funkcji edukacyjnych apki.
Rozwijany w Dolinie Krzemowej od niespełna trzech miesięcy start-up Macieja Szymczyka trafił pod skrzydła Y Combinator. Ten student UC Berkeley zamierza namieszać w amerykańskim sektorze obronnym.
System AI od Saventic Health pracuje dla 11 spośród 30 największych graczy w branży farmaceutycznej na trzech kontynentach. Firma zapowiada ekspansję w USA.
Start-up Flexee nawiązał współpracę z Visą i wprowadza nowatorski benefit dla pracowników, który pozwoli im kupować posiłki w sklepach oraz zamawiać jedzenie online.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Badania na rzecz innowacyjności w sektorze bezpieczeństwa i obronności państwa oraz wdrożenie wyników prac naukowych na rzecz bezpieczeństwa technologicznego – to cel współpracy Sieci Badawczej Łukasiewicz i Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
NEO — robot, który może pomagać w pracach domowych niezależnie od tego, czy użytkownik jest w domu, czy nie — ma być dostępny na rynku już w 2025 roku. Humanoidy wchodzą do domów, fabryk i magazynów.
Wiele aktualnie sprzedawanych sprzętów łatwiej wyrzucić niż naprawić. Unia Europejska chce temu przeciwdziałać dzięki dyrektywie o prawie konsumentów do naprawy towaru. Aktualnie trwają konsultacje przed wdrożeniem jej do polskiego prawa.
Jaki jest stan prac nad generatywną sztuczną inteligencją?
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na decyzję Prezesa UODO w sprawie kary za zignorowanie obowiązków administratora danych osobowych studentów i absolwentów.
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
W Warszawie napadnięto na szefa Studium Europy Wschodniej UW. Prof. Jan Malicki stracił przytomność i trafił do szpitala - podaje telewizja Biełsat. Napastnicy - jak wynika z relacji współpracowniczki Malickiego - byli ubrani w stroje przypominające mundury strażników miejskich, dlatego zapytany o nazwisko udzielił im odpowiedzi.
Praca jako influencer nie jest już postrzegana jedynie jako dodatkowe zajęcie, ale także realna ścieżka kariery i poważne źródło dochodu. Pokolenie Z chce uczyć się tzw. influencer marketingu, aby zarabiać jako pełnoetatowi twórcy treści. Coraz więcej uczelni odpowiada na ich potrzeby.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas