Mistrzowie cyfrowej transformacji

Twórcy Elastic Cloud Solutions stawiają na zagraniczną ekspansję
Materiały prasowe

Elastic Cloud Solutions wchodzi na biznesowe salony na całym świecie. Usprawnia komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą i produktywność w przedsiębiorstwach.

Ostatnie miesiące to dla spółki założonej przez Łukasza Skłodowskiego (na zdjęciu po lewej) i Grzegorza Ciwoniuka pasmo sukcesów. W ramach konkursu Orzeł Innowacji – Startup, organizowanego przez „Rzeczpospolitą”, białostocką firmę ogłoszono najbardziej innowacyjnym młodym biznesem 2018 roku. Wcześniej Elastic Cloud Solutions uznano za najlepszy projekt w plebiscycie Top Startup Polski Wschodniej, zakwalifikowano do programu Sieci Mentorów Polskiego Funduszu Rozwoju, a także finałów konkursu New Tech Zone i CEE Realased oraz objęto programem akceleracji MIT Enterprise Forum Poland.

Firma z Białegostoku, która działa dopiero od 2016 r., ma już gotowy, zweryfikowany przez rynek produkt – posiada ponad 150 klientów w 40 krajach, a do połowy br. osiągnęła ponad 2 mln zł przychodów. To właściwie jeden z nielicznych przykładów młodego biznesu, który nie popełnia błędów. Ale nie musi się na nich uczyć. To efekt tego, że Skłodowski i Ciwoniuk znają branżę od podszewki.

Przeskok etapu MVP

– Przez wiele lat zajmowaliśmy się wdrożeniami rozwiązań wspierających komunikację wewnętrzną i zarządzanie wiedzą. Były to systemy dostarczane przez największe firmy IT na świecie, a my wprowadzaliśmy je w korporacjach – wspomina Łukasz Skłodowski, prezes Elastic Cloud Solutions. – Pracowaliśmy blisko z klientem i wiedzieliśmy, że rozwiązania te nie dają pełnej satysfakcji, są kosztowne i czasochłonne we wdrożeniu oraz nie nadążają za potrzebami klientów i trendami w komunikacji – kontynuuje. I podkreśla, że w głowie układali sobie już wówczas rozwiązania, które mogą te problemy rozwiązać. – Mieliśmy mnóstwo pomysłów, które dziś okazały się strzałem w dziesiątkę – wyjaśnia.

Tak Skłodowski i Ciwoniuk zdecydowali się na stworzenie własnego, innowacyjnego biznesu. – Czuliśmy, że to właściwy moment, by skupić się na stworzeniu gotowego produktu, który będzie znacznie nowocześniejszy od rozwiązań konkurencji. W tym samym czasie firma badawcza Gartner wskazała, że tego typu gotowe rozwiązania w ciągu trzech–czterech lat zastąpią całkowicie rozwiązania dedykowane. Postawiliśmy wszystko na jedną kartę i skupiliśmy się na pracy nad produktem – tłumaczy Grzegorz Ciwoniuk, wiceprezes spółki.

Startup przeskoczył etap MVP (tworzenia pierwszej i z założenia niedoskonałej wersji produktu), bo bazując na wcześniejszych doświadczeniach, jego założyciele nie musieli testować koncepcji.

– Zebraliśmy wszystkie dobre praktyki, przeprowadziliśmy badania użyteczności, opracowaliśmy autorski system zarządzania treścią. W efekcie powstało narzędzie Elastic Workplace, dzięki któremu komunikacja wewnętrzna i zarządzanie wiedzą w firmie są zdecydowanie bardziej efektywne, a jednocześnie tańsze, bo nie wymagają angażowania dużych zespołów ludzi. Produkt łączy w sobie funkcje intranetu i bazy wiedzy z aplikacjami wspierającymi codzienne załatwianie spraw biurowych i budowę zaangażowania pracowników – wylicza Łukasz Skłodowski.

Elastic Cloud Solutions tworzy platformę klasy Digital Workplace – gotowe rozwiązanie, które pozwala usprawnić komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą i produktywność w przedsiębiorstwach. Dzięki temu firmy bezboleśnie mogą przejść niezbędną dziś transformację cyfrową.

Rentowność po pierwszym roku

Punktem przełomowym w rozwoju firmy było wdrożenie produktu w PKP Energetyka. W tak dużej (ponad 7 tys. pracowników), mocno rozproszonej organizacji komunikacja wewnętrzna ma strategiczne znaczenie. Platforma Elastic Workplace zdała egzamin. Wdrożenie zostało nagrodzone prestiżową nagrodą od Nielsen Norman Group za jedno z dziesięciu najlepszych na świecie (obok wdrożeń dla takich firm, jak eBay, GSK czy Delta Airlines). Za nagrodą posypały się zapytania od firm z całego świata, w tym z pierwszej pięćdziesiątki.

Dziś z platformy białostockiego startupu korzystają np. Eurobank, PKO BP czy niemiecki DVAG (instytucja zrzeszająca ponad 40 tys. doradców finansowych).

Elastic Cloud Solutions już w pierwszym roku działalności uzyskał rentowność. W ostatnim roku przychody skoczyły o 300 proc. Podobny wzrost firma zrealizowała w I półroczu br. Nie spoczywa jednak na laurach. Teraz skupia się na zwiększeniu sprzedaży za granicą. – Budujemy międzynarodową sieć partnerów, a także rozwijamy kanał sprzedaży naszego produktu z wykorzystaniem modelu SaaS – zaznacza prezes Skłodowski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Domy zachowują się jak ludzie

Włączają i wyłączają światło, sterują roletami, regulują temperaturę, alarmują o włamaniu, produkują energię, a ...

Minister Cyfryzacji: Trzeba zapisać prymat rozwiązań cyfrowych nad papierowymi

Legislacja powinna być neutralna technologicznie. Powinna pozwalać wykorzystywać pojawiające się technologie, a nie je ...

Startupy 2019. GIVT z milionami na platformę dla pasażerów

Skutecznie zaprzęgli technologię machine learning oraz sztuczną inteligencję do walki o odszkodowania za opóźnione ...

Era etycznych hakerów? Pomagają firmom i zarabiają krocie

Dochody przekraczające nawet 40-krotność płacy informatyka na etacie można osiągnąć zarabiając jako tzw. haker ...

Uber ma nowego konkurenta. To gigant branży high-tech

W Tokio z aplikacją przewozową wystartowało Sony, koncern kojarzący się z zupełnie innym segmentem ...

Paweł Rożyński: Dwóch się bije, trzeci korzysta

Konflikt USA i Chin o handel i prymat technologiczny jest groźny dla światowej gospodarki, ...