Mistrzowie cyfrowej transformacji

Twórcy Elastic Cloud Solutions stawiają na zagraniczną ekspansję
Materiały prasowe

Elastic Cloud Solutions wchodzi na biznesowe salony na całym świecie. Usprawnia komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą i produktywność w przedsiębiorstwach.

Ostatnie miesiące to dla spółki założonej przez Łukasza Skłodowskiego (na zdjęciu po lewej) i Grzegorza Ciwoniuka pasmo sukcesów. W ramach konkursu Orzeł Innowacji – Startup, organizowanego przez „Rzeczpospolitą”, białostocką firmę ogłoszono najbardziej innowacyjnym młodym biznesem 2018 roku. Wcześniej Elastic Cloud Solutions uznano za najlepszy projekt w plebiscycie Top Startup Polski Wschodniej, zakwalifikowano do programu Sieci Mentorów Polskiego Funduszu Rozwoju, a także finałów konkursu New Tech Zone i CEE Realased oraz objęto programem akceleracji MIT Enterprise Forum Poland.

Firma z Białegostoku, która działa dopiero od 2016 r., ma już gotowy, zweryfikowany przez rynek produkt – posiada ponad 150 klientów w 40 krajach, a do połowy br. osiągnęła ponad 2 mln zł przychodów. To właściwie jeden z nielicznych przykładów młodego biznesu, który nie popełnia błędów. Ale nie musi się na nich uczyć. To efekt tego, że Skłodowski i Ciwoniuk znają branżę od podszewki.

Przeskok etapu MVP

– Przez wiele lat zajmowaliśmy się wdrożeniami rozwiązań wspierających komunikację wewnętrzną i zarządzanie wiedzą. Były to systemy dostarczane przez największe firmy IT na świecie, a my wprowadzaliśmy je w korporacjach – wspomina Łukasz Skłodowski, prezes Elastic Cloud Solutions. – Pracowaliśmy blisko z klientem i wiedzieliśmy, że rozwiązania te nie dają pełnej satysfakcji, są kosztowne i czasochłonne we wdrożeniu oraz nie nadążają za potrzebami klientów i trendami w komunikacji – kontynuuje. I podkreśla, że w głowie układali sobie już wówczas rozwiązania, które mogą te problemy rozwiązać. – Mieliśmy mnóstwo pomysłów, które dziś okazały się strzałem w dziesiątkę – wyjaśnia.

Tak Skłodowski i Ciwoniuk zdecydowali się na stworzenie własnego, innowacyjnego biznesu. – Czuliśmy, że to właściwy moment, by skupić się na stworzeniu gotowego produktu, który będzie znacznie nowocześniejszy od rozwiązań konkurencji. W tym samym czasie firma badawcza Gartner wskazała, że tego typu gotowe rozwiązania w ciągu trzech–czterech lat zastąpią całkowicie rozwiązania dedykowane. Postawiliśmy wszystko na jedną kartę i skupiliśmy się na pracy nad produktem – tłumaczy Grzegorz Ciwoniuk, wiceprezes spółki.

Startup przeskoczył etap MVP (tworzenia pierwszej i z założenia niedoskonałej wersji produktu), bo bazując na wcześniejszych doświadczeniach, jego założyciele nie musieli testować koncepcji.

– Zebraliśmy wszystkie dobre praktyki, przeprowadziliśmy badania użyteczności, opracowaliśmy autorski system zarządzania treścią. W efekcie powstało narzędzie Elastic Workplace, dzięki któremu komunikacja wewnętrzna i zarządzanie wiedzą w firmie są zdecydowanie bardziej efektywne, a jednocześnie tańsze, bo nie wymagają angażowania dużych zespołów ludzi. Produkt łączy w sobie funkcje intranetu i bazy wiedzy z aplikacjami wspierającymi codzienne załatwianie spraw biurowych i budowę zaangażowania pracowników – wylicza Łukasz Skłodowski.

Elastic Cloud Solutions tworzy platformę klasy Digital Workplace – gotowe rozwiązanie, które pozwala usprawnić komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą i produktywność w przedsiębiorstwach. Dzięki temu firmy bezboleśnie mogą przejść niezbędną dziś transformację cyfrową.

Rentowność po pierwszym roku

Punktem przełomowym w rozwoju firmy było wdrożenie produktu w PKP Energetyka. W tak dużej (ponad 7 tys. pracowników), mocno rozproszonej organizacji komunikacja wewnętrzna ma strategiczne znaczenie. Platforma Elastic Workplace zdała egzamin. Wdrożenie zostało nagrodzone prestiżową nagrodą od Nielsen Norman Group za jedno z dziesięciu najlepszych na świecie (obok wdrożeń dla takich firm, jak eBay, GSK czy Delta Airlines). Za nagrodą posypały się zapytania od firm z całego świata, w tym z pierwszej pięćdziesiątki.

Dziś z platformy białostockiego startupu korzystają np. Eurobank, PKO BP czy niemiecki DVAG (instytucja zrzeszająca ponad 40 tys. doradców finansowych).

Elastic Cloud Solutions już w pierwszym roku działalności uzyskał rentowność. W ostatnim roku przychody skoczyły o 300 proc. Podobny wzrost firma zrealizowała w I półroczu br. Nie spoczywa jednak na laurach. Teraz skupia się na zwiększeniu sprzedaży za granicą. – Budujemy międzynarodową sieć partnerów, a także rozwijamy kanał sprzedaży naszego produktu z wykorzystaniem modelu SaaS – zaznacza prezes Skłodowski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Być niczym Blik, Netflix i Uber

Warszawski startup stworzył algorytmy, które mają przenieść sektor leasingu do świata cyfrowego, w którym ...

Tajemniczy startup skompromitował Demokratów podczas prawyborów

Prawybory Partii Demokratycznej w stanie Iowa nie obyły się bez kontrowersji. Wszystko z powodu ...

Roboty rozwiążą problem braku miejsc parkingowych

Koniec stresów z szukaniem miejsca do zaparkowania na zatłoczonym parkingu lotniskowym. Pierwszy do akcji ...

Wiceprezes Facebooka: Podatki zapłacimy w Warszawie

Nasza struktura się zmienia i przenosimy rozliczenia podatkowe na rynki lokalne – zapowiada David ...

Japończycy ratują WeWork. Kontrowersyjny prezes odchodzi z 1,7 mld dol.

Za 80 proc. udziałów w startupie, zajmującym się  wynajmem powierzchni biurowych m.in. dla firm ...

Szokujący raport Ubera: 1,3 tys. napaści seksualnych

W ostatnim roku do firmy wpłynęło 1,3 tys. raportów w związku z seksualnymi napaściami ...