Młodzi Polacy w elicie najbardziej wpływowych

Wiedźmin dalej ciągnie CD Projekt, choć wszyscy czekają już na Cyberpunka
mat. pras.

Warszawski startup CallPage oraz twórca gier Maciej Tomaszkiewicz, naukowiec Mateusz Hołda i aktor Maciej Musiał trafili na prestiżową listę „30 under 30 Europe”.

Ranking „Forbesa” skupia najbardziej wpływowe osoby globu poniżej 30. roku życia. W europejskiej edycji tego zestawienia znalazło się kilku przedstawicieli z naszego kraju. Wśród wyróżnionych jest projektant gier ze studia CD Projekt, który stoi za takimi tytułami, jak międzynarodowy przebój „Wiedźmin 3: Dziki Gon” czy oczekiwany wkrótce hit „Cyberpunk 2077”. Poszczególnych młodych i wpływowych wybierano w kilku kategoriach. 29-letni Tomaszkiewicz trafił do grona 30 liderów w branży „Sport i gry”.

Maciej Tomaszkiewicz, projektant gier CD Projektu

CZYTAJ TAKŻE: Startupom potrzeba tlenu od dużego biznesu

Na liście „30 under 30 Europe” znalazł się także 26-letni Mateusz Hołda. To postać pod wieloma względami wyjątkowa. Jako pierwszy w Polsce, nie mając dyplomu magistra, zdobył tytuł doktora. Jest pracownikiem naukowym Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kierował niezależnym zespołem naukowym HEART (skrót od Heart Embryology and Anatomy Research Team) przy Katedrze Anatomii CM UJ, który opracował trójwymiarowy model serca.

W prestiżowym gronie – w kategorii młodych talentów w świecie rozrywki – znalazł się również 24-letni aktor i producent filmowy Maciej Musiał. Znany jest nie tylko z serialu „Rodzinka.pl”, ale międzynarodowej publiczności dał się poznać dzięki głośnemu serialowi Netflixa „1983”.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Polskę w rankingu amerykańskiego wydawnictwa reprezentuje również stołeczny startup CallPage, choć de facto założony przez Ukraińców. Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv założyli nad Wisłą innowacyjną firmę, która w ciągu paru lat stała się dochodowym biznesem (22-letni Sergey został najmłodszą osobą w kategorii „Technologia”).

Ross Knap, założyciel startupu CallPage

Trójka przedsiębiorców stworzyła system dla firm, który umożliwia kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund od momentu, gdy ten zgłosi taką potrzebę. CallPage w ub.r. pozyskał od inwestorów (Innovation Nest, Market One Capital i TDJ Pitango) aż 17 mln zł. Była to jedna z większych rund inwestycyjnych w tej części Europy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bez chmury i analizy danych nie będzie cyfrowej transformacji

Firmy stoją u progu wyzwań związanych ze skuteczną anlizą danych. W przeprowadzeniu takich zmian ...

Nowa przeglądarka Opera rodem z Wrocławia

Reborn 3 – tak nazywa się najnowsza przeglądarka firmy Opera, dostępna ma komputery z ...

Facebook umocnił się na rynku wideo

Już ponad 400 mln osób miesięcznie korzysta z usługi VoD na najpopularniejszym serwisie społecznościowym. ...

W słuchowiskach Polska numerem 1 w Europie

Najczęściej słuchamy podcastów na Spotify, a liczba słuchaczy na tej platformie w Polsce rośnie ...

Chatboty łowią talenty w sieci. Są skuteczne

Pozyskiwanie i selekcja kandydatów do pracy jest obecnie jednym z największych wyzwań dla przedsiębiorstw, ...

Trump: Wkrótce odpowiemy na głupotę Macrona

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump zapowiedział, że jego kraj podejmie kroki odwetowe wobec Francji ...