Reklama
Rozwiń
Reklama

Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Sprzedawanie na YouTube nie jest proste, gdyż wbrew pozorom to nowy rynek, którego wielu potencjalnych klientów wciąż się boi. Mimo to w 2018 roku mieliśmy ponad pół miliarda wyświetleń i 8 mln 240 tys. zł przychodów – mówią Rafał Masny, członek zarządu, współzałożyciel Abstra oraz Olek Wandzel, członek zarządu i szef sprzedaży oraz marketingu. Opowiadają, jak wygląda biznes na YouTube.

Publikacja: 21.02.2019 15:40

Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Foto: cyfrowa.rp.pl

Jakie były wasze początki? Jak wyglądały kulisy zakładania biznesu na YouTube?
Rafał Masny: Oglądaliśmy bardzo dużo filmów na YouTube i w pewnym momencie doszliśmy do wniosku, że może i my również powinniśmy spróbować. To dzięki YouTube nauczyliśmy się montować, nagrywać, znaleźliśmy porady, jaki kupić sprzęt. Wszystkie informacje dotyczące sztuki filmowej wyciągnęliśmy właśnie stąd. Przełożyliśmy to na kanał, który chcieliśmy tworzyć, ponieważ zauważyliśmy, że w Polsce jest luka w rozrywce fabularnej. Widzieliśmy, że w Stanach jest dużo tego rodzaju kanałów, które odnoszą sukcesy i zainspirowani tamtym rynkiem zrobiliśmy to samo tutaj.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Polak znów triumfuje w konkursie Dysona. Jego wynalazek ratuje rzeki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes Ludzie Startupy
Polska AI pomoże naprawić zęby. Rewolucja w stomatologii?
Biznes Ludzie Startupy
Studia za granicą? Polski start-up otworzył do nich drzwi tysiącom
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Reklama
Reklama