Twórcy polskiego Groupona i Travelista wydepilują za miliony

Adobe Stock

Tomasz Kucharski oraz Paweł Tymczyna ruszyli z nowym biznesem – największą w Polsce siecią salonów depilacji laserowej. Twórca polskiego Groupona i współzałożyciel serwisu rezerwacyjnego Travelist na swój startup Depilacja.pl pozyskali od inwestorów blisko 6,5 mln zł.

Pieniądze mają być wykorzystane na podbój zagranicznych rynków, głównie w Europie i Ameryce Płd. Dziś firma ma 30 własnych placówek, że czego siedem poza Polską – pięć działa w Wlk. Brytanii (pod marką HairRemoval.co.uk), zaś dwie w Brazylii (pod logo Depilação.com.br).

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2019. Zarezerwują wizytę u fryzjera w chmurze

W działający dopiero od trzech lat biznes Kucharskiego, który współtworzył Groupon w Polsce i był jego dyrektorem finansowym pieniądze wpompowały fundusze Speedinvest, Venture Friends oraz Market One Capital. Paweł Tymczyna, partner Kucharskiego w Depilacja.pl (współtworzył Travelist.pl, w który kilka lat temu zainwestował funduszu Google Venture), wskazuje, że magnesem okazała się innowacyjna formuła kosmetycznego biznesu.

Internetowi przedsiębiorcy swoje kompetencje związane z e-commerce i marketingiem internetowym wykorzystali do budowy sieci stacjonarnych salonów depilacji, ale w nowatorskiej wersji. – Wprowadziliśmy nową jakość na rynku usług kosmetycznych. Przenieśliśmy do internetu wszystkie procesy związane z pozyskaniem i obsługą klientów. Dzięki temu działamy bardziej efektywnie. Nasze salony zajmują niewielką powierzchnię, wymagają minimum obsługi, dzięki temu znacząco ograniczyliśmy koszty operacyjne i obniżyliśmy ceny zabiegów depilacji – wylicza Tymczyna, współzałożyciel Depilacja.pl.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Sieć Depilacja.pl obsłużyła już ponad 150 tys. zabiegów, a każdego miesiąca na usługi decyduje się ponad 1000 nowych pacjentów. Polski startup zatrudnia dziś blisko 100 osób – w tym prawie 70 wykwalifikowanych kosmetologów, którzy zajmują się obsługą zabiegów.

Startup założony w roku 2016 przyciąga inwestorów. Poza austriackim Speedinvest, greckim Venture Friends oraz rodzimym funduszem Market One Capital, pieniądze salony depilacji zdobyły pieniądze również od znanych aniołów biznesu. Startup wcześniej pozyskał bowiem kapitał m.in. od Mariusza Gralewskiego (ZnanyLekarz.pl), Mateusza Romanowskiego (założyciela Allani i SonarHome), czy Tomasza Nowińskiego (współzałożyciel Groupon Polska). – Zdecydowaliśmy się zainwestować w Depilacja.pl, ponieważ wizja przemodelowania tak niecodziennej kategorii, jak depilacja laserowa, wydawała się ekscytująca. Czasem najlepsze biznesy powstają w bardzo nieoczywistych segmentach – mówi Marcin Kurek, partner zarządzający w Market One Capital. – Depilacja.pl działa w podobnym modelu jak Lime, Bird czy Flixbus. Jest to tzw. fully-managed market place, czyli w pełni kontroluje operacje i podaż oraz łączy to z marketingiem online i generowaniem leadów. W krótkim czasie udało im się zbudować największą sieć depilacji laserowej w Polsce – kontynuuje Kurek.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma zwalcza najgroźniejszy gang świata MS-13

Dzięki ok. 6,5 mln zł od inwestorów startup planuje rozwinąć franczyzę. W ciągu kolejnych dwóch lat sieć chce też otworzyć salony na ponad 20 rynkach – m.in. w USA, Niemczech i Turcji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zaskakujący pomysł na e-zakupy. W Azji już zrobił furorę

Transmisja pakowania produktu czy też przegląd kolorów czy fasonów – live streaming podbija rynek ...

Pentagon stworzył laser, który rozpozna wroga po biciu jego serca

Amerykański Departament Obrony opracował urządzenie laserowe, które potrafi wykryć unikatowy rytm serca danej osoby ...

Wielka awaria Twittera

Od wczorajszego wieczora użytkownicy z całego świata skarżą się na problemy z Twitterem oraz ...

Biohacking, czyli początek ery cyborgów

Futurystyczna wizja staje się realna. W Szwecji, która przewodzi trendowi cyfrowego „ulepszania” ludzi, specjalne ...

Uber zaskakuje. Wprowadzi usługi w abonamencie

Amerykański startup, który zrewolucjonizował branżę przewozową i sposób poruszania się po mieście, szykuje się ...

Wielki producent chipów na widelcu Brukseli

Komisja Europejska wszczęła dochodzenie antymonopolowe, by ocenić, czy firma Broadcom wykorzystuje dominację na rynku, ...