Stranger Things 3 z najlepszą premierą w historii Netfliksa

mat. pras.

Trzeci sezon popularnego serialu Stranger Things produkcji Netfliksa już w cztery dni po premierze pobił rekord oglądalności na platformie.

Choć Netflix zwykle nie ujawnia szczegółowych wyników oglądalności swoich produkcji, to w przypadku najnowszego sezonu serialu Stranger Things serwis streamingowy zrobił wyjątek. Firma pochwaliła się na Twitterze, że Stranger Things 3 już po czterech dniach od swojej premiery pobił rekord oglądalności na platformie.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Trzeci sezon zadebiutował 4 lipca tego roku i został wyświetlony już na 40,7 mln kont. Rzeczywista liczba oglądalności jest więc jeszcze większa, bo często z jednego konta korzysta kilku użytkowników, na przykład całe rodziny. Tak dobrego wyniku po pierwszych czterech dniach nie uzyskał jeszcze żaden film czy serial dostępny na popularnej platformie streamingowej.

Tempo oglądania serialu przez widzów również okazało się błyskawiczne. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta HBO, Netflix udostępnia wszystkie odcinki danego sezonu w dniu premiery, zamiast rozkładać ich emisję w czasie. Jak podał serwis w swoim tweecie, już po czterech dniach właściciele 18,2 mln kont obejrzeli do końca cały sezon, który składa się z ośmiu epizodów. Większość z nich trwa ok. 50-60 minut, tylko ostatni jest dłuższy i zajmuje 78 minut.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

Po opublikowaniu przez Netflix tweeta, amerykański magazyn Entertainment Weekly zwrócił się do serwisu z prośbą o uściślenie, w jaki sposób liczone są wyświetlenia. Rzecznik Netfliksa ujawnił gazecie, że pojedyncze wyświetlenie liczy się tylko wtedy, kiedy użytkownik obejrzy ponad 70 proc. materiału, a ponowne wyświetlenie tego samego odcinka nie zwiększa liczby odtworzeń wliczanych do ogólnego zestawienia.

Wynik jest więc imponujący. Sukcesowi Stranger Things 3 z pewnością pomogły liczne akcje marketingowe, między innymi współpraca z takimi koncernami, jak Coca-Cola i Burger King, które wypuściły limitowane wersje swoich produktów w ramach promocji serialu.

CZYTAJ TAKŻE: odwrocone burgery na czesc Stranger Things Netfliksa

O popularności Stranger Things mógł zaważyć także fakt, że to jeden z niewielu serialów, który chętnie oglądają zarówno młodsi widzowie, jak i starsi. Głównymi bohaterami serialu są bowiem czterej nastoletni chłopcy i dziewczyna, którzy odkrywają paranormalne zjawiska w swoim mieście, akcja jednak trzyma każdego w napięciu i nie brakuje w niej poważnych wątków dla dorosłych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy król Instagrama, zdetronizował Kylie Jenner

Polubiło je już ponad 26 mln osób. To nowy rekord najczęściej „polubionych” fotografii na ...

Reklama online warta więcej niż telewizyjna

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie ...

Koniec dyktatu banków. Zyskają groźnych konkurentów

Bank Anglii rozważa przyznanie fintechom, czyli startupom finansowym, możliwości przyjmowania depozytów. To prawo dotychczas ...

Chińczycy na giełdzie tracą rozum. Musiała pomóc sztuczna inteligencja

Traderzy posługujący się modelami komputerowymi próbują rozszyfrować zachowania armii chińskich inwestorów indywidualnych. Ci na ...

Miniaturowe roboty zrewolucjonizują medycynę. Będą leczyć od wewnątrz

Naukowcy z Georgia Institute of Technology stworzyli robota mierzącego zaledwie 2 milimetry. Badacze przy ...

CD Projekt jest już o połowę więcej wart niż KGHM czy PGE

Oczekiwania związane z ruszającymi we wtorek targami Gamescom wywindowały notowania spółki do najwyższych poziomów. ...