Stranger Things 3 z najlepszą premierą w historii Netfliksa

mat. pras.

Trzeci sezon popularnego serialu Stranger Things produkcji Netfliksa już w cztery dni po premierze pobił rekord oglądalności na platformie.

Choć Netflix zwykle nie ujawnia szczegółowych wyników oglądalności swoich produkcji, to w przypadku najnowszego sezonu serialu Stranger Things serwis streamingowy zrobił wyjątek. Firma pochwaliła się na Twitterze, że Stranger Things 3 już po czterech dniach od swojej premiery pobił rekord oglądalności na platformie.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Trzeci sezon zadebiutował 4 lipca tego roku i został wyświetlony już na 40,7 mln kont. Rzeczywista liczba oglądalności jest więc jeszcze większa, bo często z jednego konta korzysta kilku użytkowników, na przykład całe rodziny. Tak dobrego wyniku po pierwszych czterech dniach nie uzyskał jeszcze żaden film czy serial dostępny na popularnej platformie streamingowej.

Tempo oglądania serialu przez widzów również okazało się błyskawiczne. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta HBO, Netflix udostępnia wszystkie odcinki danego sezonu w dniu premiery, zamiast rozkładać ich emisję w czasie. Jak podał serwis w swoim tweecie, już po czterech dniach właściciele 18,2 mln kont obejrzeli do końca cały sezon, który składa się z ośmiu epizodów. Większość z nich trwa ok. 50-60 minut, tylko ostatni jest dłuższy i zajmuje 78 minut.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

Po opublikowaniu przez Netflix tweeta, amerykański magazyn Entertainment Weekly zwrócił się do serwisu z prośbą o uściślenie, w jaki sposób liczone są wyświetlenia. Rzecznik Netfliksa ujawnił gazecie, że pojedyncze wyświetlenie liczy się tylko wtedy, kiedy użytkownik obejrzy ponad 70 proc. materiału, a ponowne wyświetlenie tego samego odcinka nie zwiększa liczby odtworzeń wliczanych do ogólnego zestawienia.

Wynik jest więc imponujący. Sukcesowi Stranger Things 3 z pewnością pomogły liczne akcje marketingowe, między innymi współpraca z takimi koncernami, jak Coca-Cola i Burger King, które wypuściły limitowane wersje swoich produktów w ramach promocji serialu.

CZYTAJ TAKŻE: odwrocone burgery na czesc Stranger Things Netfliksa

O popularności Stranger Things mógł zaważyć także fakt, że to jeden z niewielu serialów, który chętnie oglądają zarówno młodsi widzowie, jak i starsi. Głównymi bohaterami serialu są bowiem czterej nastoletni chłopcy i dziewczyna, którzy odkrywają paranormalne zjawiska w swoim mieście, akcja jednak trzyma każdego w napięciu i nie brakuje w niej poważnych wątków dla dorosłych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sąd w Brukseli zakazał Ubera

Tylko kierowcy z lokalną licencję na taksówkę i samochód z odpowiednim oznaczeniem na dachu ...

Największa na świecie sieć kin planuje powrót w lipcu

AMC Theatres ma tysiąc kin na świecie. Planuje ponownie otworzyć je w lipcu. Największa ...

Jego dron zagrał w „Niezniszczalnych 3”, teraz Polak zbudował latający czołg

Założona przez konstruktora Witolda Mielniczka podrzeszowska firma B-Technology uruchomiła właśnie produkcję innowacyjnego drona Xerall ...

Pies-robot włączy pralkę, pokieruje domem

Sony proponuje nowe zastosowanie dla znanego już robota Aibo. Cybernetyczny towarzysz ma mieć możliwość ...

„Narkotykowy diler” poczeka na św. Mikołaja

Jeszcze w tym roku na platformę Steam trafi kontrowersyjna produkcja autorstwa Movie Games. Premierę ...

Technologiczny potentat zmienia zarząd. Na rasowo zróżnicowany

Współzałożyciel Reddita zażądał, by zastąpić go w zarządzie kandydatem o czarnym kolorze skóry. Reddit ...