Szum fal płynie ze słuchawek. Medytacja i relaks warte miliardy

Dźwięk i obraz mogą być kojące i bardzo dochodowe

Rosnące tempo życia oraz coraz większy stres z tym związany każe szukać ludziom różnych rozwiązań. Z pomocą przychodzą aplikacje z nurtu mindfulness, które za odpowiednią opłatą pomogą nam zajrzeć w głąb siebie.

Mindfulness można najprościej określić jako stan uważności. To zestaw ćwiczeń dla umysłu, przeznaczony i popularny wśród osób, których dzień jest pełen stresu i negatywnych bodźców. Mindfulness przypomina laicką medytację – pozwala się wyciszyć, skupić i zrelaksować.

CZYTAJ TAKŻE: Masaż przyszłości z wirtualną rzeczywistością

A oprócz wyciszenia, pozwala też zarobić, i to bardzo dobrze. Zestawy do ćwiczeń mindfluness łatwo przełożyć na aplikację. Najpopularniejsze, pokroju Calm czy Headspace, mają w androidowym sklepie Play nawet ponad 10 milionów pobrań.

Programy te oferują bezpłatne usługi, ale zazwyczaj przez ograniczony czas. Możemy posłuchać kojącego szumu fal, skupić się na pustce lub zasnąć przy książce czytanej przez aktora Matthew Mcconaugheya.

Im bardziej zaawansowane opcje i bogatsze treści, tym aplikacja jest droższa. I nie jest to jednorazowy wydatek, bo twórcy preferują model subskrypcyjny. Wspomniany już Calm oferuje bezpłatne 30 dni na próbę, później roczny abonament w wysokości prawie 60 dol. lub dożywotnie członkostwo za niecałe 400 dol. Czy ten biznes się kalkuluje? Przykład Calm pokazuje, że owszem – startup w lutym został jednorożcem, osiągając miliard dolarów wyceny po zebraniu 88 mln dol. w ramach kolejnej rundy finansowania. Główny rywal Calma, brytyjsko-amerykański Headspace, był wyceniany w 2017 r. na 250 mln dol. Miesięczna subskrypcja treści z tej aplikacja to niecałe 13 dol., a roczna – prawie 70 dol. przy oferowaniu podobnych usług.

CZYTAJ TAKŻE: Mobilny internet i naśladowcy Netfliksa napędzą polską rozrywkę

Rynek medytacji i mindfulness tylko w USA, de facto największym rynku, wycenia się na ponad miliard dolarów. Jest z czego wybierać, bo dostępnych jest około tysiąca aplikacji, które pozwalają nam odciąć się od zgiełku zewnętrznego świata.

A to i tak kropla w morzu tego, ile wart jest cały rynek szeroko pojętego dbania o siebie (zwanego wellness). Według badań Global Wellness Institute w tym przypadku światowy rynek jest obecnie wart 4,5 kwintyliona (milion milionów) dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chińczycy znaleźli sposób na zaginione zwierzęta. Odnajdą je po nosie

Chiński startup Megvii stworzył aplikację, która dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania twarzy będzie identyfikowała zaginione ...

Carrefour mocniej wchodzi w internet, teraz przez Szopi

Francuski gigant poza własnym e-sklepem dociera już do klientów także dzięki platformie Szopi.pl. Współpraca ...

Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

Sodexo Benefits and Rewards Services wprowadza w Polsce Andjoy, aplikację mobilną dla pracowników, którzy ...

Keanu Reeves przemówi głosem Żebrowskiego

Michał Żebrowski, znany z filmowej roli Wiedźmina, a więc tytułu, który z sukcesem na ...

Zamów przez internet jajka, zjedz i zapłać za trzy tygodnie

Serwis zakupowy Szopi.pl pierwszy w Polsce oferuje klientom w internecie zakupy spożywcze z opóźnioną ...

Wyjątkowo perfidny sposób hakerów. Tego się nikt nie spodziewał

Badacze z firmy Kaspersky zaobserwowali, że cyberprzestępcy wykorzystują rosnące zainteresowanie grami wideo, rozprzestrzeniając szkodliwe ...