Restauratorzy liczą zyski. Dzięki platformom online

Bloomberg

Internetowe serwisy do zamawiania posiłków to dla wielu firm żyła złota. Okazuje się, że również dla tak tradycyjnych działalności, jak gastronomia, sektor e-commerce może stanowić intratne źródło dochodu.

Jak wynika z najnowszych badań firmy Deloitte, tylko w Paryżu i Londynie platformy online, oferujące zamawianie i dowóz jedzenia, pozwoliły zwiększyć liczbę zamówień z restauracji aż o ponad 4 proc. W Polsce ten trend też nabiera rozpędu. Eksperci Deloitte wskazują, że owa dynamika w Warszawie (podobnie zresztą jak w Madrycie) sięga 1,5-2 proc.

W sumie w czterech analizowanych stolicach e-platformy z branży gastronomicznej wygenerowały ponad 1,6 mln dodatkowych posiłków sprzedanych w ciągu tygodnia. Na rozwoju platform do zamawiania jedzenia korzystały m.in. niezależne restauracje. Wybierane w nich posiłki na wynos stanowiły około połowę, czyli 729 tys. zrealizowanych dodatkowych zamówień. Analizy Deloitte wskazują, że platformy do zamawiania posiłków zwiększyły zyski firm z sektora restauracyjnego aż o 285 mln euro, przy przychodach zwiększonych o 0,5 mld euro. Autorzy raportu mówią wprost: nowe technologie pomagają restauracjom w reagowaniu na zmiany preferencji konsumentów, lepsze wykorzystywanie zasobów, stymulują rozwój i wprowadzanie innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Internet smakuje restauracjom

– Nowe technologie pomagają restauracjom reagować na znaczące zmiany w preferencjach konsumentów, na czele ze wzrostem zapotrzebowania na wygodniejsze formy zamawiania i spożywania posiłków. Oferując restauracjom dodatkową usługę dostawy, platformy do zamawiania jedzenia pomogły znacząco zwiększyć całkowite przychody i zyski firm z sektora restauracyjnego – podsumowuje Sam Blackie, partner w Deloitte.

Raport Deloitte powstał na zlecenie Uber Eats. Można wyczytać w nim m.in., że dzięki platformom do zamawiania posiłków w Warszawie restauracje zanotowały 110 mln zł przychodu i 46 mln zł zysku.

Wedle badania znaczący wzrost zainteresowania usługami zamawiania jedzenia z dowozem wynika przede wszystkim z ich funkcjonalności i wygody. W ciągu ostatniego tygodnia około 80 proc. osób w wieku 18-39 lat złożyło takie zamówienie.

Mimo że od wielu lat część restauracji oferuje dostawy dań przy wykorzystaniu własnych zasobów, to pojawienie się na rynku nowych aplikacji pomogło w rozwoju tego typu usług wielu nowym lokalom. Według ankiety, tylko 1/3 restauracji w Londynie, Paryżu i Warszawie oferowała opcję dostawy przed nawiązaniem współpracy z platformą Uber Eats. W Madrycie co druga restauracja miała możliwość dowozu.

Prognozy wskazują, że do 2023 r. rynek restauracyjny w Europie będzie wart 25 mld dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Telemedycyna może teraz przyspieszyć

Wizytę w placówce podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) będzie można odbyć, korzystając z telemedycyny. To ...

Wiceprezes CD Projektu: Pracujemy nad kolejną dużą produkcją

Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Wręcz przeciwnie, dopiero zaczęliśmy naszą kampanię związaną z „Cyberpunkiem” ...

USA szykują się na atak rosyjskich hakerów podczas wyborów

Amerykańska Agencja ds. Ochrony Infrastruktury i Cyberbezpieczeństwa (CISA) planuje wypuścić we wrześniu specjalne oprogramowanie, ...

Brytyjczycy stworzyli narzędzie, które odróżnia ludzi od… śmieci

W Wielkiej Brytanii powstało narzędzie służące do wykrywania bezdomnych na śmietnikach. Niestety okazało się, ...

Właściciel Volvo i Lotusa tworzy sieć satelitów

Geely, chiński gigant motoryzacyjny, koncern, który jest m.in. producentem samochodów marki Volvo, wykłada 326 ...

Sony przegrało bitwę z Nintendo

Wejście dwa lata temu na rynek przenośnych konsol Nintendo Switch wywróciło rynek do góry ...